Djuren och Jag

Alla inlägg under april 2013

Av djurenojag - 29 april 2013 21:51

Trött som en gnu imorse, lyckades jag för första gången på år, att stänga av väckarklockan och somna om. Nej då, jag försov mig inte, men morgonrutinerna blev en aningen effektivare;-)
Efter jobbet åkte vi och köpte en hammock - som jag tänker ligga i och läsa bra böcker när andan faller på.
Eller...så ser jag framför mig hur hundarna tänker inta den med leriga, jordiga, grusiga tassar och pälsar fulla med diverse växtligheter;-P

Nu ska jag bädda ner mannen som ska upp och jobba imorgon, medans jag själv ska ladda för det traditionella valborgsfirandet i Upsaliensisk anda!!!
//
Misse försöker DISKRET(???) stjäla min St.Albray

Av djurenojag - 28 april 2013 21:39

* Harvat hage
* lagat hagar
* Sanerat kuvös, altan och hem
* planterat blommor
* Ridit alla pållar
* Långvovvepromis & frukost med de bästa
* Badat, avtovifierat jyckar
* Fika i solen med fröken Bruset
* skrivit brev
Jupp, det var väl ungefär vad jag hunnit med under 48 timmar:-)

Av djurenojag - 25 april 2013 18:27

Tänk vad mycket bra saker som försigår i huvudet när man rider:-) Idag kände jag en sådan enorm lycka! Ni vet, den där känslan man har som liten när man känner någon som känner någon så att man får tio minuters häståkande på något gammalt ök, som ändå är tryggheten själv.
Sådan känsla hade jag idag när jag red!! Blev varm i hjärtat! Tänk att jag, lilla jag, som 27-åring fick möjlighet att köpa min första egna häst - Islandshäst, för mina egna hårt ihopjobbade slantar. Tänk om jag vetat det som 7-8 åring, när jag satt där i Frick/Hannes travstall och rullade benlindor för 7kr i timmen:-) Och hur härligt euforisk man var när man fick rida någon oinriden unghäst-travare som grädde på moset!

Ja..jag är lycklig!!
Och jag VET att det är riktig lycka, därför att jag HAR känt riktig sorg, varit på botten, varit en urvriden disktrasa som blivit trampad på.
Idag känner jag en inre frid. Behöver inte fly från något. Umgås med människor jag bryr mig om och som bryr sig om mig. Gör det som gör mig glad. Är nöjd över att vara självständig och inte m å s t e ha någon omkring mig jämt. Att det faktiskt är trivsamt att umgås med sig själv nu och då.
Och känslan över att leva ihop med någon för att vi tycker om varandra, litar på varandra och inte behöver ha varandra i koppel eller vara svartsjuka.
Livet är alldeles för kort att fastna i det negativa!!
Ja, jag är glad.........och lycklig!!!
//

Av djurenojag - 25 april 2013 09:16

Skrev ett långt inlägg igår, som bara försvann:-/ Kommer inte ens ihåg vad det var jag skrev, men belive me - var varken spännande eller upphetsande, utan ett helt vanlig inlägg i mitt ganska så händelselösa liv:-) Att det är händelselöst behöver inte alls betyda någonting negativt, utan just nu trivs jag rätt bra med det. Snart kommer våren och värmen på riktigt, och det är tusen saker som ska göras då, så lika bra att softa medans tid ges:-)
Drar mig lite för att promenera med de lurviga, då jag V E T hur många leriga diken jag måste passera;-) Hundbad är planerat till helgen och INTE förens då!!! Minsann!!
Ska ut och njuta lite på de tre musketörerna också. Hoppas det blåser lite mindre än sist. Rodeo är liksom inte min grej:-)
Dags att suga tag i denna torsdag då:-)
Hoppas ni andra också får en bra dag!<3

Av djurenojag - 23 april 2013 20:28

Oftast när jag ska sova kommer jag på massa saker jag ska uppdatera min blogg med. Sen när jag vaknar på morgonen är allt som bortblåst:-/
Vårens ankomst går framåt men ack så långsamt...Mitt kontor som städas stup i kvarten ser lika snabbt ut som ett kaos igen, förstår bara inte HUR jag lyckas?!
Kuvösen har ännu inte fått sin vårrenovering heller....
Nåväl, vad brukar man säga? Vad är väl en bal på slottet och tids nog?;-D
Idag har jag en ledig dag!:-)
UPPDATERING:
Har ridit tre hästar
Har lyckats få en asgrisig beardis
och en lite mindre grisig
Kastat in någon kubik ved i pannrummet
Betalt alla räkningar
...och sanerat golv från Venice beach sand:-)

En bra dag helt enkelt!!
Känns så skönt när man får lite inspiration att ta tag i saker
//

Av djurenojag - 21 april 2013 15:10

Händerna svider, så jag tar mig en liten break från trädgårdsarbetet:-) Älskar vår, men inser varje år vad det finns att göra. Nu har jag så smått börjat! Lite buskar nedklippta, gräsmattan bajssanerad och krattad...
Trivs som fisken i vattnet att bo i hus, men sysslolös behöver man då aldrig vara:-)
Blev årets första grillning hos Goms igår<3 Vildsvin! Mums!!!! Moa och André var också hemma på besök! Supertrevligt!!!
Ridning har också stått på helgens schema:-D Nu är det faktiskt bara att göda dammsugaren och fixa akvariet kvar - sen tänker jag slå ner röva och skriva brev:-)
Tänk om helgerna bara kunde vara liiiiite längre?!:-D
//

Av djurenojag - 18 april 2013 08:44

Det var väl bara för att ryggen känns okej idag och att jag äntligen tänkt rida, som regnet bestämt sig för att ösa ner?!!!
Har bästaste andra halva som morgonfodrade åt oss imorse, så jag fick stanna en extra timme i sängen!<3
H är nämligen nyopererad och ska hållas i stillhet!:-)
Äntligen har jag börjat smälta att jag faktiskt grejade tentan och jag känner en enorm lättnad!!
Pälsklingarna hade heldag hos Goms igår och de var nog i paradiset tillsammans med A!! De sov gott inatt kan jag meddela. Liten Brun K A N snarka han, medans Stor Svart har sussat på mina ben nästan hela natten!
Snart är det helg igen och då står byte till sommardäck på bil och trailer på schemat! Kanske lilla Blå ska få sig en invärtes omgång med?
Inatt kl 00.00 kom våren hit!! Då hade vi haft sju dygn med medeltemperatur över nollan!!:-) *Thumbs up*
Nä, slutfilosoferat .......
//

Av djurenojag - 16 april 2013 19:06

...alltid som man tänkt sig! Borde hoppa jämfota av lycka att jag skrivit godkänt på tentan!!!!! Yes, nu jäklar ska alla papper fyllas i,på,av,under,över,ut och in och skickas in till Jordbruksverket - sen hoppas jag på att få min legitimation och nya titel!!!:-D
Men som sagt, istället för att hoppa jämfota kvider jag av ischiasplågor och är ledsen över att inte lyckas ta mig upp på hästryggen. Sägs att promenera ska vara bra, men det g å r ju bara inte....
Maken får kvällsfodra hästarna medans jag tittar på och ser att det går rätt till;-)
Tusen TACK finaste Rose-Marie för presenten och den vackra buketten!<3
Stort Grattis till mina härliga vänner och kollegor Linda, Rachel & Sandra, som också skrev godkänt!!!!
<3<3<3

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards