Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2021

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita.
På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täckbyxor. Böjer mig ner för att få över byxlinningen över kängorna. Knapparna åker upp i midjan. Dra upp tröjan för att kunna knäppa knapparna igen... och igen. På med täckkappan, mössan och vantarna. Fan. Glömde sätta på hundarna halsband och koppel. Av med vantarna. Böjer mig ner för att klä på hundarna halsbanden, och där åkte knapparna upp i midjan igen. Gör om proceduren en gång till. Drar in magen ordentligt den här gången så inga fler incidenter inträffar innan jag kommer utanför dörren. Öppnar dörren och DÄR immar glasögonen igen. Försöker sätta upp glasögonen på huvudet men öronen täcks av mössan. Okej, jag promenerar i blindo.
Viker upp mössen ovanför öronen för att kunna höra om det kommer någon bil. Öronen tappar känseln ganska så fort och övergår senare till något slags brännande och värkande tillstånd. Viker ner mössan igen.... och vips så swishar en bil förbi jag inte hörde komma. I samma stund får hunden kramp i tassen. Böjer mig ner för att massera lite värmande. Glömde dra in magen och knapparna i midjan åker upp. Jaja, det syns väl inte att jag går med lite häng?
Fortsätter promenerandet där Michelingubben framstår som en anorektiker i jämförelse. Stegen är myrsteg då kläder tar emot varje gång jag försöker sätta ena benet framför det andra. Kramp i en annan tass. Böjer mig ner och... glömde att byxorna har värsta hänget. Trillar framlänges och tar emot mig mot hunden. Försöker likt en 1-åring som precis lärt sig ta sina första steg kravla mig upp. Sliter upp jackan och drar upp byxorna. Knäpper. Ortosen sitter nere på vaden nu.
Står stilla en halv minut för länge och andra hundens tass krampar. Böjer mig ner...

Fy bövelen vad jag älskar kölden och vintern.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021
>>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards