Djuren och Jag

Alla inlägg under maj 2013

Av djurenojag - 31 maj 2013 22:42

Ojsan! Sista dagen, kvällen på maj månad. Måste hinna med ett sista vårinlägg!! Veckan försvann i ett nafs! Har hunnit med att njuta av fint väder, massa bad och bus med vovvar, umgås med maken och ridning. Lite coolt att rida ner till OK igårkväll. Coolaste, ballaste hästarna som finner sig i allt!! Grabbarna grus liksom<3
I helgen ska jag ta tag i träning med vovvar ordentligt!
Annars är det lugnt här i Amishbyn... Jo, lite amish är det....
Nu ska jag njuta av stundande helg och hälsa juni välkommen!!
//

Av djurenojag - 28 maj 2013 21:46

....som att dagen idag har varit riktigt jäkla bra! Underbart väder, ridning, långpromis och pälsvård, hyfsad storstädning och sen middag i Abborrberg och nu The Following!

Av djurenojag - 27 maj 2013 21:02

Vi kröp isäng så tidigt igår att idag var första måndagen på länge som jag inte var dyngtrött vid uppvaknandet. En vanlig jobbardag har passerat och sen kom en stolt Ebba förbi med sina föräldrar, och visade upp medalj och baddarenmärket, efter avslutning på simskolan:-D
Nu ska jag ta blöta vovvar och krypa upp i soffan och vänta på att missen behagar komma in....
åver änd aot!

Av djurenojag - 25 maj 2013 21:06

Åhhh!!! Som jag saknat!!! Första doppet i Dammsjön med pållar!!!! Blir lika lycklig varje gång!!!
Tänk att det finns så oändligt mycket och små saker som man kan glädjas åt, istället för att gå omkring och vara sur och gnälla:-D
Nya familjemedlemmar till akvariet idag. Grön tigerbarb. Jättefina.
Börjar nästan bli dags att övertala husse att vi behöver ett större akvarium;-D
Har övergått från champagne, till ett glas rött. Nu ska det pälsvårdas och sen byggas naglar:-) Gäller att ta vara på de ljusa timmarna....

Av djurenojag - 25 maj 2013 16:30

Tänk nu om vi kunde få en sådan här fin sommar som det varit idag!:-) Dejt med R-M Kl: 10.22 i förmiddags. Sedan gofika!:-)
Har klippt gräset första gången för i år!!! Nästan värt att fira?
Nu avnjuter jag en stund i hammocken i solen, medans vovvar har uppsökt skuggplatserna.
Dä ska va gött att leva:-D
//

Av djurenojag - 23 maj 2013 00:07

... minuter så har klockan slagit torsdag, och guess what?!
Då är jag LEDIG!!!
Så därför är det också legitimt att jag fortfarande är vaken:-) Nu har dock de tre grabbarna gottat ner sig i sängen och jag tar den lilla ytan som är kvar. Vad gör man inte för de bästa man har?!:-D
Imorgonkväll kör vi rallylydnad vid Ludvika zoo & konstväxter! Hoppas på lite uppehåll, så vi slipper köra i pouring rain!!
Saknar min svarta så det gör ont!! Så jag får väl försöka dränka mina sorger med att rida Herr Röd!
Största GRATTISET till min älskade vän L, som fick sin Leg.djursjukskötare idag!!!!!!! <3Tänk att drömmen äntligen besannats för henne!!! Jag hoppas innerligen att vi snart kan fira tillsammans och att även jag lyckas med att få min legitimation!! Magkatarr är bara förnamnet!
I övrigt så tar jag "hålet i mitt huvud" och försöker få till lite sömn.....
En vacker ( eller ovacker) dag ska jag berätta en liten livshistoria som ännu är under bearbetning i mitt huvud!
- Grabbarna har börjat snarka, så dags för mig att göra detsamma!

Av djurenojag - 21 maj 2013 19:53

Igårkväll var mina vovvar billiga kan jag lova! Bangsi drog efter en katt (sabla hund älskar att jaga katter - han är inte elak, gillar bara att rusa) och kom efter 5 sek ut ur buskaget och var tvärhalt! Blev skitnervös att han blivit ormbiten.... Men som tur var så har han förmodligen bara stukat sig...Men arg blev matte;-P
Så till den lilla bruna korven...2 timmars pälsvård igår och han var superfin!! Sen tog vi en promis och han nog två sekunder in på promenaden så kastade han sig i ett lerigt dike!! Bah!! Ännu argare matte!!

Kan nu meddela att de är omtyckta igen och I N T E till salu!!:-)
Och stofröken brunstar inte än.....
Kan inte ens säga att det är vackert väder:-P
Men....jag är glad (och trött) ändå!!
Tjingtjong!!
//

Av djurenojag - 20 maj 2013 20:54

Var ju ganska lat i helgen, så körde ett race idag istället:-) Fönster putsade. Pelargoner utsatta och omplanterade, lurvarna pälsvårdade, akvariet rengjort och hemmet sanerat!! Känns gött!!
Skulle ju bli regn idag, men istället har det varit varmt och soligt!! Härligt!
Ska nu kasta mig på sofflocket och äta lite glass och jordgubbar innan bingen ropar på mig. Vill ju hinna njuta lite av ensamheten också!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards