Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2016

Av djurenojag - 22 november 2016 08:26

Trodde faktiskt inte att det kunde bli gråare än igår, men där sket jag i det blå skåpet! Så lite härligt duggregn på det. Tjuvstartade med att sätta upp adventsljusstakarna - ett litet ljus i mörkret liksom... och för att jag inte kommer ha tid, lust eller ork att göra det till helgen.

Snart är det dags att dra på sig blåvita pyjamasen och hoppa in i ekorrhjulet igen:-)
//

Av djurenojag - 21 november 2016 10:01

Förra helgen vitt, kallt och vackert (jodå, jag som avskyr vinter, kan faktiskt tycka så!). Nu grått och ännu gråare, slask, lera, mörkt och lite mer grått!!:-( Aldrig får man vara nöjd. Inte ens över vädret!!:-P
Jo just ja!! Mannen kom nyss förbi med bil och hästbur som gått igenom besiktningen!! DET är jag nöjd över.
Idag är sista dagen på min fyrledighet, fast första vardagen jag är frisk... så lite antiklimax den här gången. Hästarna höll på börja mögla så de fick sussa inne inatt - så nu står mockning och vovvepromis på agendan och sen lär man väl plocka fram trasselkartongerna med adventsljusstakar. Varde ljus i gråheten!
Åver änd aout!!
//

Av djurenojag - 20 november 2016 15:10

Efter nästan en vecka av febertoppar, snor, halsont och tjock i hela skallen, så har åkomman släppt greppet om mig. Länge sedan jag kände mig så "kry" i kroppen! *Thumbs up*
Hästarna har vilat i 29 dagar och NU stod JAG inte ut längre!! Fy fasiken vilken själslig medicin det är!:-) Hittade dessutom en hög överlevande fräscha gula kantareller!!;-D
Nu ska matten lägga sig i ett varmt bad och känna sig nöjd och tacksam.
//

Av djurenojag - 13 november 2016 12:15

Hundarna har fått promis och frukost. Fåglarna har fått mat och hästarna har fått ny rundbal...
Så NU är det dags för "da hoomans" att få avnjuta söndagsbrunch!!
Behövs inget gym här inte.

Av djurenojag - 7 november 2016 10:27

Kan inte börja veckan på ett bättte sätt. Ledig måndag! -7 grader och några klena solstrålar som
orkar igenom de snötyngda molnen.
Jag som skulle suga musten ur fyrledigheten, skulle behöva m i n s t fyra dagar till för att slutföra uppdraget!:-P Kan man stanna hemma för att man måste elda? Att man fryser? Eller bara för att man vill?!?
Nähe, inte det...?
Nåja, ska iallafall försöka att inte tänka jobb idag, fast saknar ju allt som oftast mina gulliga kollegor<3
Skoterbrallorna är fortfarande på efter vovvarnas promenad och nu ska jag ut och köra näsan i Rufs&Tufs vintriga pälsar! Hrói har ännu inte förstått vitsen med semester, medans Drómi njuter fulla drag. Med åren kommer visdomen:-)
Förundras dagligen hur mycket glädje och kärlek djur kan ge, även om man svär och är less vissa dagar.
//

Av djurenojag - 4 november 2016 07:47

Som jag längtat till den här dagen!!! Efter gårdagens knappa 12h-pass så känns det enormt välbehövligt:-) Står så mycket på to-do-listan att jag förmodligen blir helt apatisk och får ingenting gjort;-P Känner mig själv lite för bra kanske......
Idag hoppar vi över kaffetankningen och kör honungsthé för att bota en svidande hals till att börja med. Sen blir det till att reparera hage i dagsljus.
Hur som helst så ska jag suga musten ur fyrledigheten på bästa sätt!!
//

Av djurenojag - 2 november 2016 06:34

Av djurenojag - 2 november 2016 06:24


Har liksom varit redo för jobbet sen kl 03.30 Eller snarare inte kunnat sova ordentligt. Husse fick ut på nattligt jobb och kom nyss hem och kastat sig i bingen. Hundarna har vankat av och an och Bangsi legst på mitt huvud, då han är livrädd för snöplogarna...Ont i halsen som bara sjutton, så är livrädd att jag ska däcka inför fyrledigheten:-O

Nåväl, igår kom första snön för året. Och det med råge. ca 3 dm har fallit. Kom hem från jobbet igårkväll och hann inte ens gå in innan hagstädning. Stolpar som gått av, tråd som

brustit och träd som brakat. Tog sisådär 2,5 h att röja upp. Sen fick Rufs&Tufs komma in. Nu hoppas jag att hagen är hel inför utsläpp i mörkret. Just då. Igårkväll. Då funderade jag på varför jag har hästar egentligen.......

Tur är, så har jag nu förträngt dessa tankar:-)

Dags att börja tänka på hundpromis....

Det snöar. Fortfarande.

//


Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards