Djuren och Jag

Alla inlägg under september 2013

Av djurenojag - 30 september 2013 15:20

Jag blir så ....
Är mer än en vecka nu med feber till och från. Galen värk i kroppen, tryckande huvudvärk, bihålor?? och vansinnigt trött!!
Har klarat av en drös med dagens måsten. Så nu kastar jag omkull mig för en längre PN och mer Alvedon, så jag fixar kvällens hundkurs:-)
Imorgon oktober. En månad närmare sommaren:-D
//

Av djurenojag - 29 september 2013 20:33

Så var vi där igen. Lika fort som den kom, försvann den i ett nafs. Helgen alltså. Gulingarnas återkomst imorgon. En hel vecka har gått och jag har fortfarande förkylningsont i kroppen och halsont, men det varken går över eller bryter ut. Suck!
Har klarat av Kopparbergsmarknaden och ja... nu behöver jag inte åka dit på många år:-P Fast... en, i mina ögon, skitsnygg skinnväska fick följa med hem! GRÖN!! :-D
Nu är alla ljusen tända och jag har hoppat ner under filten i soffan, och där tänker jag stanna tills det är dags att blåsa ut ljusen!!
//

Av djurenojag - 28 september 2013 20:06

Freestylekursen super! Sandra är en helt suverän lärare som verkligen kan motivera vem som helst! Själv är jag urimpad över min egna lilla bruna som faktiskt skötte sig långt över förväntan. Nu ska det tränas hejvilt!
Vi klarade oss dessutom från regnet. Väl hemma igen så blev det ridning och även där utan regn.
Nu försöker jag tina upp mig med brasa i kaminen. Avskyr att frysa!!!!!!
När jag väl är uppvärmd är det dags för hundrastning och hästfodring...

Inser faktiskt själv hur patetisk jag är. Djur upp, djur ner, djur in, djur ut....
Tur är väl att jag är en hejjare på att prata väder också?!;-P
Skulle kunna skriva boklängder om otrogna skitstövlar till ex, traumatisk barndom, krämpor, sorg och skvaller..Men sånt berör endast mig och möjligen eventuellt mina närmsta.
Så letar man snaskigheter, är min lilla officiella dagbok knappast rätta stället:-)
Imorgon blir det morgonpromis med bästa sexligan och sen åker andra halvan och jag på Kopparbergsmarknad!
//

Av djurenojag - 27 september 2013 18:58

Det ÄR FREEEEEDAG!!!!
Det regnar..
Jag är kräkmätt efter yummy pizza. Ett glas Amarone. Ska snart fodra pållar. Imorgon ska jag på hundkurs:-D Freestyle!! Atli är den utvalde.
Regnar...
Krakki jagar katt. Eller katt jagar Krakki? Frusen.
Sa jag att det är FREEEEDAG?!
Mannen och jag kurar i varsin fotölj, men vinkar åt varandra emellanåt;-P
Hittade svamp på hundpromenaden. Torkas!
FREEEEDAG!!!
//

Av djurenojag - 26 september 2013 08:00

Om hjärnceller dör när man nyser, så har jag nog bara en stackars krokig cell kvar! Fast så värst snorig är jag inte, men döförkyld i knopp och kropp...
Förra veckan gick jag hem från jobbet i linne. Nu har vinterjackan åkt fram. Snacka om kontraster!!! Alldeles vitt ute och termometern visar - 4,9 grader!!
Idag blir det en göra-så-lite-som-möjligt-dag, så jag är "frisk" till imorgon.
Vovvarna har just nu sin morgonlek och rusar runt som tre vettvillingar i trädgården:-) Bra att de självmotionerar sig, så kan jag vänta med promis till temperaturen stiger lite. Tar en kopp kaffe i sällskap med min vän Alve Don:-)
//

Av djurenojag - 25 september 2013 19:45

Mådde hur bra som helst imorse (om än trött), men vid 10-fikat kom huvudvärken. Sen mer halsont och sen frusenheten.... och nu ligger jag här under filten med fleecetröja och raggsockor och känner nära-döden-känslan;-P Och hur "skadad" är man inte, som tittar på 'Djurakuten' efter en arbetsdag med djur och sen hem och pyssla om sitt egna lilla zoo?!?!
Lite Alvedon, lite Candy crush, ett glas rött och sömn, så tänker jag vara pigg som en mört imorgon!!!!
//

Av djurenojag - 23 september 2013 20:30

Faktiskt så har jag mått ganska bra idag!:) Kanske har jag massor med vita blodkroppar om skött sitt arbete!
Har ridit min toppensvarta madame, städat undan sommaren och lagt en höstvårdande hand på pelargonerna. Badat alla de tre efter en buspromis med H,M och Hubbe! Dessutom har jag pälsvårdat mig själv - rödtott igen:-) Naglar på plats och ögonbrynen friserade. Nu har raggsockorna åkt på och jag sjunker ner i fotöljen, under filten till ett sprakande Woodwick med ett litet glas rött.
Mannen har lagat torktumlaren och köpt hem choklad till mig!!!:-D Jodå, vägen till kvinnans hjärta går via choklad!!!!
//

[Bild]

Av djurenojag - 23 september 2013 08:22

Min lediga måndag är här. Solen skiner och det är frost på bilrutan. Törs knappt gå ut med hundarna i skogen, för det är stört omöjligt att komma hem u t a n svamp.
Eftersom det blev en del navelpillande i helgen så är det väl dags att göra lite nytta. Både hundar och jag behöver pälsvårdas;-)
Ligger efter i brevskrivning. Dags att ta hand om alla pelargoner, som behöver vinternattas och göra kuvösen redo för kommande kyla.
Men får kicka igång dagen med att gå ut i "snickerboa" och göra eld i pannan så jag får avsluta dagen med ett varmt bad!:-) Kaffemagen är tankad ialla fall!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards