Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2013

Av djurenojag - 31 augusti 2013 21:19

Imorgon börjar första höstmånaden och det var väl passande att den här kvällen slutar med regnrusk.
Blev en After work igår med roliga kollegor!! Supergod mat och goa skratt!
Denna lördag började med pissblöt och regnig, men trevlig hundpromenad i svamskogen. Efter tilltorkning fick jag ett sånt där -storstädaryck - och efter det pälsvårdande och avslutade med gräsklippning. Precis! Bara för ikväll är hundarna portade från trädgården!:-) De får rastas utanför... Bara ikväll kan jag få unna mig rena golv?!
Hästarna har fått lite hö i lösdriften och nu har jag dragit på mig one piece'en och tänt massa ljus...
Känner mig inte helt hundra, men hoppas mina leukocyter gör sitt arbete ordentligt!!:-D
//

Av djurenojag - 28 augusti 2013 20:51

Jaja, det V A R faktiskt ett tag sedan! Nu sitter jag här med en fot i högläge som gör ONT!!!! Typiskt att just J A G skulle kliva i typ det enda hål som fanns!!! Jag som skulle ha klippt gräset ikväll!! Darn!
Annars en bra dag! Slapp ju vara hemma och lyssna på bergsborrning:-/ Vovvarna är halvdagar hos A och brorsorna. De är med på jobbet på fm och sen åker jag dit med dem på lunchen. Gissa om de blir glada!! Evigt tacksam!!!!<3
På lördag ska jag få rå om hela ligan!!
Får ladda batterierna till kameran:-)
//

Skrämma bort det onda, onda ...BUU!!

Mitt underbara träsktroll!<3

Av djurenojag - 27 augusti 2013 09:08

You can call me surkärring eller bitterfi***, men hur står man uuuuuuut!
6:00 körde bergsborraren igång. Måste snart bege mig ut på promis med jyckarna. Var? Gå i byn är inte att tänka på och i skogen springer det björn, och ganska troligt björnjägare också!
Ledig dag får fördrivas med öronproppar och djurpassning....och navelpilleri!!
Ok, så vara lite positiv också....Solen skiner!;-P

Av djurenojag - 26 augusti 2013 21:30

Överlevt veckans träligaste dag - måndag...Måste bero på vår vet L's glada besked;-)
Gulingarna körde igång vid 06.00 och slutade strax efter 20.30 Jippi:-/ Har ju förvisso jobbat idag, men längtar inte direkt till min lediga dag imorgon...3 meter om dagen kommer de, så yes, lär behöva stå ut ett tag till. Inte ens Erlendur får mig att skingra tankarna:-/ Än lever fiskarna, så det måste ju vara ett gott tecken att även jag gör detsamma?!
Just nu är livets pausknapp intryckt, inga stora bravader inplanerade, men av någon anledning så känner jag mig nöjd och belåten med det...Trodde aldrig på det när andra sa det, men nu förstår jag vad de menade.
Ju äldre jag blir, dessto mer nöjd och harmonisk känner jag mig. Efter att levt mer än halva livet, halvt neurotisk, med eskalerande panikångest i 300 km/h, känns det helt perfekt att ha saktat ned till....tja, säg 105 - u t a n panikångest!!:-D

En dimmig måndagmorgon

Av djurenojag - 25 augusti 2013 20:26

Å där försvann en härlig solig helg i ett nafs. En förkylning som inte bryter ut någongång, en i princip klar lösdrift, grillat, städat, rengjort akvariet, pälsvårdat, ridit och bus med "sexligan" har hunnits med. Och den fina begravningen....
*****************************************
I år går det faktiskt inte att klaga på den svenska sommaren. Den har levererat!! Tänk om den kunde få bara vara, ett tag till.....
Strumpor, långkalsonger, vantar och rånarluvor lockar föga!! Men okej då, frusna diken och rena hundar är ju inte fy skam...och att björnarna går i ide!
Nä, nu ska jag krypa under filten och krama andra halvan och invänta kissen...
//

Av djurenojag - 24 augusti 2013 20:19

Idag har det varit begravning för LL. En mycket fin, värdig och borglig sådan.
Queen's "The show must go on" fick avsluta akten!!
På återseende LL!!

Av djurenojag - 22 augusti 2013 12:40

Jodå så att; Jag tänker fortsätta gnälla!! Får inte ett dyft gjort då dessa gulingar sliter som djur. Halv sju är de igång och så kör de non stop i tolv timmar. Törs inte släppa ut kissen vilket i sin tur betyder att jag inte kan ha ytterdörren öppen, vilket leder till att hundarna inte kan vara i trädgården...Eller så är de ute och jag med dem, utan att få ett jota gjort. Sprängningslarm från alla håll och kanter, så rida är liksom inte heller på tapeten. Fredagar är de lediga på! Jamen så perfekt att jag jobbar heldag då då!!:-/
Tur att man uppskattar sysselsättning som att sitta och pilla sig i naveln!!:-(
Nä, nu ska jag ta och ringa L och höra hur det går med nytillskottet!<3
En härlig morgonpromis blev det ialla fall, med sexligan och A!! Ljuvlig tystnad i fina skogen!
//

Samo i sitt rätta element!<3

Av djurenojag - 20 augusti 2013 10:16

Får magknip och känner mig helt sönderstressad av dessa gula män, sprängningslarm, 3 rädda hundar och en ännu räddare katt, samtidigt som jag måste uträtta en massa saker. Kan inte öppna bakluckan när släpet är på, då blir det för varmt för djuren....
Grävmaskiner, lastbilar, lastare.... Skytteltrafik...
Hm, undrar om Spendrups tänker ge oss stackars boende life time "läsk"konsumtion för att vi får utstå detta??!;-P
Nä, nu fick jag magknip igen....

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards