Djuren och Jag

Alla inlägg under september 2011

Av djurenojag - 26 september 2011 18:26

En fullspäckad helg i skolan, men hur kul som helst! Det var klicker, terminologi och beteenden för hela slanten!! Det är så intressant!! Men jag lovar att vi alla kände oss rätt kocko i huvudena sista timmen igår. Beundrar alla som var förkylda och hade feber, som trots detta orkade med hela kurshelgen!



Det här var en övning som var hur galen som helst, OCH SVÅR!! Fick tre djur och fyra kort med olika bilder på. Sen skulle vi klicka åt varandra för ett visst utfört beteende för att få belöning. Sen lades det till ett kommando (som var bildkorten) och sen skulle vi komma ihåg vilket beteende som följde till vilket kort. Det var dösvårt!! Och då fattar man ju hur stackars hundarna har det när man ger dem femtiosjutton olika kommandon. Nåt att tänka på!:-)



Kan säga att det blev måååååånga skratt!!  Vi skulle lära våra jyckar att med klicker/shejping , visa "blyg". För att få upp tassen mot nosen kunde man förenkla med att sätta dit en post-it lapp. Började med en....ingen respons, fortsatte med två..ingen respons, osv......Post-it blocket tog slut och fortfarande så fick jag inte upp nån tass på nosen. Med andra ord , post-it metoden funkar inte på långhåriga hundar som är vana med tofsar och annat skräp i ansiktet!! Hittade post-it lappar i Bangsi´s päls flera timmar efter övningen.......:-)


Klassen är toppentrevlig och förhoppningsvis håller vi kontakten efter slutförd utbildning. Det vore kul att se hur det går för alla:-)

Här har vi lunchbreak:


   Och ja, alla har gett sitt samtycke till att de är med på bild:-)

Foto alla bilder: Rose-Marie Gomersson



Ser fram emot nästa helgtillfälle, men först ska jag njuta och roa mig på Island!

//



Av djurenojag - 23 september 2011 12:29

Sådärja, då var det fredag igen! Fattar inte vad veckorna tar vägen....ikväll kommer maken hem, men hinner inte se röken av honom eftersom jag har skola hela helgen. Ska snart göra mig redo hade jag tänkt. Nu är det bara en vecka kvar, sen bär det äntligen av till Island! Gissa om jag längtar! Jäklar så kul vi ska ha!!:-)Går dåligt med bloggandet, men när jag har en liten stund över så Wordfeudar jag! Helt beroende:-)Nä, göra sig iordning var det visst...röja upp på kontoret och dra en mazurka med dammsugaren!På återseende!//

Av djurenojag - 19 september 2011 14:50

När jag satte mig och skulle äta frukost i förmiddags, så hittade jag denna i Bregottpaketet. Vilken romantisk make jag har :-)


    

Av djurenojag - 19 september 2011 08:14

Idag är det väl årets första riktiga busiga höstdag! Har en misse som inte är sugen på att gå ut, hästarna fått frukost inne och vovven har sovit i sin hundsäng för första gången:-) Hmm,  han kanske har velat sova där tidigare, men det är en annan liten grå som bestämt att det är hans nattaplats.

Karln vet jag inte när han åkte, men tidigt var det...så nu ses vi om en vecka eller något liknande.

Snart kommer hovslagaren, fast idag är det H´s häst som ska få fötterna fina. Det har liksom blivit helt ur fas med skoning, så alla skos olika veckor. Dessutom är det Hanna´s födelsedag idag. Hela 25 år fyller hon!! GRATTIS!!!


Nä, nu ska jag gå och "operera" ut ett litet hårstrå som krupit in i min fot.

//



Av djurenojag - 18 september 2011 19:02

Men nu är det dags för en liten uppdatering. Igår var det rallylydnadstävling i Dala-Floda. Stod en del på spel eftersom det handlade om sista tävlingen i lättklass (förhoppningsvis). Stackars Rose-Marie hade gått och blivit knökförkyld också.....

Men efter att "proffsen" fått upp tältet och stadgat oss, var det dags för banvandring. R-M startade som nr 20 och jag som nr 35 (av totalt 42 ekipage).


   

Det var riktigt kallt när vi kom, men solen värmde så fort den orkade igenom dimman. 

Efter många timmar så slutade Ludde på 87p  (de hade fått 100p om inte de gått lite vilse i slalomen. Slalomslingan var längre än den brukar och blev lite rörigt med alla koner.) Kanonfin kritik om helheten!!

Bangsi slutade på en 2:a plats med 98p.


Vi var två 2:or en sen en 1:a med 99p.


Här finns videofilmer på våra insatser.


 



Nu är vi äntligen uppflyttade till fortsättningsklassen och det innebär att vi hädanefter SLIPPER koppel!!!



Av djurenojag - 12 september 2011 21:06

 

Av djurenojag - 12 september 2011 20:42

Hur är den där historien om nån som letar efter nycklarna och den ena leder till det andra? Ungefär så har det varit för mig idag....


På eftermiddagen blev det hundpromenad, som ledde till bus. Då kom jag på att det ska bli regn och började klippa gräset. När det var klart rev jag upp alla döda växter och rensade utomhus, som ledde till att jag rengjorde Pottan och täckte över den..och då kom jag på att hästarna måste ha vatten, som sen fick allt gräs jag rensade....och satte ner lökar där jag rensat så det kan komma upp vårblomster. Och då såg jag att kompostgallerstaketet behövde sig en omgång, så nu är det fixat.....osv osv....

NU:

Mätta, pluggar, skriver, myser............

//

Av djurenojag - 12 september 2011 11:10

Äntligen har jag tagit i mig kragen och kastat in lite bilder i datorn.......


    

Bättre gräsklippare än så här kan man knappast ha!!



   Så här mysigt har vi i sängen när husse är borta på sina resor....



  Jättetrött efter en skitkul promis med brorsan!!


  Bangsi - du ger f_n i min lilla lilla pinne!!!



 

Mina nya kärlekar!!!



Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards