Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Leva som man lär

Av djurenojag - 24 augusti 2011 10:41

Igår var det vallning igen. Ludde är så himla duktig!! En fröjd för ögat att se. Dröjer nog inte länge innan han är fullfjädrad;-) Bangsi har ju en stor släng av ADHD, så det kommer nog ta lite längre tid, men han är taggad till tusen och är duktig på att ta ut svängarna. Hur som helst så är det skitskoj!!

Sitter "fast" en timme till med telefontid, men sen så ska jag ta tag i dagen och börja med att aktivera vovven lite. Måste hinna med att rida, sola och lite annat smått och gott också....


Dagens hata: Allt vad otrohet heter


Dagens älska: Djuren


Dagens mittemellan: Pengar

 

Snart bara en månad kvar....sen så...Oj vad jag längtar!!! Hoppas att alla planer går i lås:-)


Ikväll ska jag också vara en duktig kicka och sköta mina åligganden som sammankallande valberedning. Har liksom fallit bort och har dåligt samvete, men nu så.....Ikväll ska det bli gjort!! Lovar!!:-)


Förhoppningsvis kommer Pjakkurs nya "leksak" imorgon. Hoppas den kommer att uppskattas. Han lär ju inte vara ute så mycket i vinter, så då är det bra att han får en liten egen hörna att härja runt på.

  



 
 
rosgomludde@gmail.com

rosgomludde@gmail.com

24 augusti 2011 19:34

Visst är Ludde duktig, men han är inte den enda. Igår var Bangsi riktigt duktig också. Ludde hade tyvärr ett par riktiga tjurrusningar. Gillas inte av matte!! Håller med dig om " Dagens " kommentarerna.
Vi ses på fredag för lite träning och sedan bär det iväg till första kurstillfället. Ska bli intressant.
Ha en trevlig kväll

http://www.beardisenludde.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards