Djuren och Jag

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av djurenojag - 21 juli 2012 21:54

Är så arg så det kokar i mig!!! Nu ska jag först ärligt säga att de flesta är otroligt hänsynstagande när man är ute och rider...Men....så finns det en bunt rötägg som gör mig VANSINNIG!!!! Var är respekten?!?
Ok, möjligt att de kanske tycker att jag ska hålla mig ifrån vägar, men tyvärr måste jag rida på väg för att ta mig någonstans (typ skogen). Kanske bör informera om lagar och regler:
Häst räknas som fordon och eller vilt! Om hästen sparkar på en bil, körandes eller stillastående/parkerad - så är det bilägaren som åker dit. Om man inte kan köra aktsamt och behärska faror och hinder, så ska man heller inte ha körkort!!! Varför ska jag som framför ett fordon (häst) inte kunna få samma respekt som en annan/mötande bilist?!
Absolut, jag håller med om att lagarna kanske inte är helt rättvisa, men å andra sidan om det såg annorlunda ut så skulle förmodligen betydligt fler hästar och ryttare vara döda!
Vad är det med just hästar som gör att bilister är så respektlösa?! Hade jag gått med ett barn idag, hade barnet knappast levt nu! Bilen ifråga som idag mötte mig, körde förutom alldeles fort i byn, så nära att jag kunde ha sparkat in förardörren med min fot!
Men visst, har man gott om pengar, eller lust att ha förlorade liv på sitt samvete, så fine....Fortsätt kör som idioter!!
Även om jag har "trafiksäkra" hästar, så kan ett ovanligt, plötsligt ljud skrämma den mest trafiksäkra häst. För att inte tala om vad ett stenskott kan göra!
Nu har jag avreagerat mig lite!! Men som sagt, stor beundran och respekt till dem som visar trafikhänsyn (ni vet vilka ni är - EVIGT TACKSAM)!
//

Av djurenojag - 21 juli 2012 13:51

En redig svamppromis med storvovvar och R-M i arla stund och gofrukost därefter som Anders, tillika bäbbevakt ordnat till hemkomsten. En del svamp hittades:-)
Sen bar det av hemåt och lillkorv har sovit utmattad, tvätt tvättad och jag själv insuper D-vitamin! Ska det bli en HEL dag UTAN regn?!?? Idag skiter jag i måsten och njuter av solen istället!:-) Pållarna får sitt när husse kommer hem från Hede....
Samo svalkar sig ordentligt:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards