Djuren och Jag

Alla inlägg den 27 februari 2019

Av djurenojag - 27 februari 2019 06:55

Nej, nej.... ingen snö i sikte (såvitt jag vet!), men är helt insnöad på urcellenEllen:-) Inte ens Brottsjournalen med GW har fått mig att lyfta blicken från att läsa om cytologi.

Men idag är det onsdag. Onsdag betyder ledig dag. Onsdag för mig är mina djurs dag. Hela dagen. Man kanske kan tycka att det hade varit trevligare med ledig måndag eller fredag, för att få långhelg. Men för mig, passar onsdagen som
handen i handsken. Tycker om att få den där mitt-i-veckan-breaken.

Jodå, jag har som många andra inte kunnat motstå att känna vårkänslorna komma krypandes. Men jag är fullt inställd på att vintern kan komma tillbaka. Hur var det nu, pessimisten blir sällan besviken? Hästarna har så smått börjat fälla vinterskruden och det är ändå det bästa vårtecknet. Att oavsett hur många bakslag det kommer, så är vi på rätt sida. Bara att ljuset återvänt lättar upp sinnet enormt.
Ska ta mig en påtår.... tretår var det visst och njuta en liten stund till av morgonen//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards