Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

Djuren.....

Av djurenojag - 15 juli 2013 21:30

Jag trivs superbra på mitt jobb, men det måste få vara legitimt att längta till semestern ialla fall va?
Första dagen som K varit med på jobbet. Han skötte sig galant, medans Bangsi blev lite rädd för röjsågen utanför fönstret och Atli skäller på det mesta som passerar:-) Men det är mina grabbar det!! <3
Just nu springer de tre runt, runt, runt i trädgården. K först, sen A och sist B:-) De anpassar hastigheten efter den yngsta!
Flocken Goms kom förbi efter jobbet på lite bus i hästhagen. Samo lade sig tillrätta och njöt i hästvattnet;-) Tokstollen! Halva Gezfamiljen tittade förbi när de var på cykeltur-hurtbullarna! Man får ju latmaskågren. Dock har jag gjort 19000 steg på jobbet och snart kommer H förbi för en kvällspromis.
Mycket djurskriverier?! Döh! Nähe?!;-D
Alla har vi våra laster:-)))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards