Djuren och Jag

Alla inlägg under mars 2014

Av djurenojag - 29 mars 2014 20:02

En lång varm fin och härlig dag lider mot sitt slut! Jodå, man får gå och sova så fort klockan passerat 21:-P Dessutom så blir vi ju av med en timme inatt!
Klockan 7 imorse var R-M och jag med hela lurvgänget och tränade! Direkt hem för lite frukost. Sen har Hanna & jag "harvat" vinterhage, städat lösdrift, hela pålleligan riden. Det avslutades med årets första grillning och intagande av mat i kuvös. I mars liksom. I MARS!! :-)
Hussen har byggt en ny grind som han nu håller på att sätta dit och jag själv har dragit på mig pysmyskläder och äntrat efterlängtat sofflock!!
Hundar och misse har varit ute hela dagen, så imorgon HOPPAS jag att jag kan få min första SOVmorgon på länge!!:-)
Det finns inte en endaste del i min kropp som inte värker.... och jodå, min kattbitna handled är "frisk", men har kvar obehagliga ilningar. Skadade nerver??
Men.... en jäkligt bra dag då jag kommer somna u t a n dåligt samvete!
//

Av djurenojag - 27 mars 2014 16:04

Så kom torsdagen som är min lediga dag...Fast det är nog egentligen tvärtom. Känns som semester att jobba;-P
Kuvösen är nu klorinsanerad från tak till golv. Sen ska det bara in nytt golv, lite nya filtar och dynor...Hovis har varit här och fixa tassar, så sulor och brodd är ett minne blott. Hemmet inne fick sig en omgång. Hö packat och vatten kört till hagen. Nu ska jag pusta en stund innan R-M dyker upp. Då blir det rallyträning!!:-) SEN får jag äta och ta kväller! Tjipp!!!:-)

Av djurenojag - 24 mars 2014 08:53

Sitter och väntar på solen och en promis. De hade ju lovat en sol idag:-O Men än verkar inte de gråa molnen vilja upplösas. Hur som helst så verkar det som det får bli strumpor på även idag. Tänkte försöka vara lite effektiv idag och hinna med massor jag VILL göra. Vet dock inte om avmaskningskuren mot latmasken hjälpt än.
Mot Sherwoodskogen!!! Mera tändved till folket!!!! :-)

Av djurenojag - 23 mars 2014 19:12

Att än är det faktiskt inte vår, för jag har fortfarande strumpor på! Men snart så?!
En fin helg har passerat. Hästarna fick flytta till sin vårhage igen (torr och fin). En god middag och dryck och trevlig samvaro hos Goms igårkväll!! I förmiddags kom grannen med en tacopaj!! Så god!!! Jisses vad bortskämd jag känner mig<3
Hunnit kratta lite i trädgården och planera alla vårens måsten och sysslor. Hundar har fått springa runt i skogen och det blev skräp till en hel brasa i deras pälsar. Katten fick efter 6mån som innekatt gå ut idag. Lite burrkallt var det nog, för efter ca 1,5h så ville han in igen:-D
Söndagskvällen börjar nu och fick nyss sms av "Chiefen" att jag kan vara ledig imorgon!! Hur ofta händer sånt liksom?!;-P
Final i Farmen!!!!
Nu ska chokladtarmen gödas:-))
//

Nån som uppskattar värmen från kaminen;-P

Av djurenojag - 22 mars 2014 07:58

Vaknade med ett ryck tjugo i sju - vi har FÖRSOVIT oss!! Tar en stund att inse att det är lördag:-/ Japp, så var den sovmorgonen ett minne blott.
Verkar blåsa även idag, om än inte stormvindar. Då törs man nog äntra skogen med jyckarna.
Fredagar i all ära, men det slår a l d r i g fel. Det är alltid lugnet före stormen. Lugnt, lugnt, lugnt, och så några timmar innan stängning - ja då händer allt och så blir det övertid. Samma visa varje fredag:-O

Tror nog allt att vi kommer att få se solen idag minsann? Måste vara för att jag dansat soldansen hela veckan lång?!
//

Av djurenojag - 20 mars 2014 10:57

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig. Den planerade långpromenaden blev betydligt kortare, då hundar sittstrejkade efter ett tag. Förståeligt...

Det blev enormt fina benlyft. Så vad häftigt om beardisar haft tölt;-P Jodå, passen finns där redan:-D

Av djurenojag - 20 mars 2014 10:04

Så var det vitt och vinter återigen. Gårdagen bjöd på en hel del snö och enligt tidningar, en hel del bilolyckor. Min efter-jobbet-kväll bjöd på ihopraggning av regntäcken till pållarna:-) Men nu har vi 8 stycken och kan byta med:-) Idag är det ledig dag och jag har haft en mycket skön slömorgon. Precis sådär som en slömorgon ska vara. Nu är det dock slut på det och hundpromis i snön stundar. Sen ner på stan och göra mig oskyldig för de beställda glasögonen:-)
Handen (handleden) blir bättre och bättre för varje dag, så nu börjar jag kunna röra på den igen:-) Skönt!! Igår när vi skulle ta blodprov på en misse på jobbet som hade lite humör, så bestämde vi att jag tar provet. Står ju redan på ab. Så bättre att jag hade råkat ut för ilskan istället för någon annan:-) Missen var dock jätteduktig och snäll, så det var inga problem alls:-)
Mins uppväckta Pelargoner växer så det knakar i sina stora krukor - så NU måste det bli varmare så de kan få flytta ut i kuvösen. Har inte plats för dem inomhus egentligen.
Ut och göra snöänglar nu då:-P

Av djurenojag - 17 mars 2014 12:15

"Jag vakna med huvudvärk och sten i mitt bröst..."
Nejdå, inte pga att fylla:-) Antibiotikahög kanske man kunde kalla det. Det går sakteliga framåt med rörlighet i hand/handled. Ännu en dag i stillhet, men imorgon vankas arbete igen:-)
Vintern kom i retur...Nåja, får glädja mig med att hundarna hålls rena:-) Men det blåser, så idag får det bli mössa istället för hatt;-P
En promis avklarad, men nu inta dorsalläget igen.

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards