Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2014

Av djurenojag - 29 juni 2014 11:24

Idag känns det lite som festen tagit slut, när alla vännerna gått hem..:-P
Vädret står på sig, dags att gnugga bort nagellacket och komma isäng i tid. Imorgon börjar allvaret igen och en hel månad innan jag åter får ledigt. Hundar och hästar är det snart mögelvarning på. Söndagsångest!
Jodå, jag ska nog ta mig ut och rida lite....innan ångesten slår till på riktigt;-P
Förfesten igår, blev fest, då jag definitivt är för bekväm av mig och bara vägrade att stå och trängas på stan i ösregn. Var isäng vid midnatt! Sista dagen kan ju inte spenderas bakfull:-) Någonting har man ju ialla fall lärt sig med åren!!

3

Av djurenojag - 28 juni 2014 15:26

Alla hundar tränade och promenerade var för sig - check!! *Känner mig jätteduktig* För att inte tala om vad duktiga hundarna är! Grämer mig att de inte kan var lika skötsamma när de är ihop. Nu ska jag torka till, för jag vet inte vilken gång i ordningen...

Favorit-i-repris-bild

Av djurenojag - 28 juni 2014 10:40

Snart slut på torra och varma kläder! Snacka om att tajmat in semester sämsta veckan på året. Laddar för ännu en blöt hundpromenad. Lurvarna var inte sugna på att rasta i kattlådan, trots idogt trugande;-P Katten tittade ut genom ytterdörren, sprang in i kuvösen och började huttra. Så nu ligger han inne under filten igen. Smarta djur de där katterna:-)
Jag slipper ialla fall klippa gräsmattan, så inget ont som inte har något gott med sig.
Nä, ingen idé att sitta här och gräma sig - ut i regnet!!
"Det finns inga dåliga kläder - bara dåligt väder";-D

Av djurenojag - 27 juni 2014 16:41

R-M och jag hann med en fika u t o m h u s på BK's i förmiddags. Mysigt!! Är inte så ofta det blir av. Slapp regnet gjorde vi också:-)
Sen hem och rida - och då kom naturligtvis skitvädret!! Men alla fyra blev motionerade och vi ryttare pissblöta!! Så nu är onepiecen på. Alla stearinljus i hela huset tända. Jag under filt med en stor mugg varm choklad.

Nu kom andra halvan hem. Han har gjort en roadtrip i drygt ett dygn tillsammans med J...Misstänker att de är lite halvtrötta.
Snart lär man väl ut på en hundpromis igen, även om jag just idag önskar att de kunde rasta på kattlådan;-P

Av djurenojag - 26 juni 2014 17:39

(JävlaKalltVäderDetSkaVaraDå)
Min första semestervecka börjar så snabbt närma sig slutet. Kan sammanfatta veckan som gått med enkla ord: FRYSER! KALLT! RUGGIGT! RÅTT! GRÅTT!

Att ha brasa i kaminen den 26 juni känns ju sådär faktiskt.
Ludvikafesten har dragit igång och Mr. Nyx himself verkar ha tråkigt(?) och cirkulerar runt, runt, runt i sin helikopter. För min del avvaktar jag till lördag, då Hoffmaestro står på scenen.
Nu vill jag ha in missen så ytterdörren kan slås igen. Grabbarna röd och vitlugg fick ju nya pjucks häromdagen, så de har ledighet till imorgon. Hoppas ridbyxorna som hänger ute torkar torrt tills dess.
Bilen har iallafall äntligen blivit städad. Skulle kunna anlägga en riktigt fin sandstrand med allt som gror i lilla blå;-P
Peta in fler pinnar i brasan...
//

Av djurenojag - 25 juni 2014 22:49

Rätt dag, ännu en tidig morgon, så blev det ortopedbesök efter att hundarna lämnats av på sommarkollo hos de allra bästa Goms<3.
Tack! En vettig läkare som inte tror man spelar - som både kände och såg att det inte är ok. Nerver i kläm som jag misstänkt. Det blir operation under narkos efter sommaren. Tills dess så ska jag ha en dagskena och en annan nattskena. Tydligen inte bra att konstant domna bort.
Efteråt åkte vi till karlns morfar Bertil (Den berömda Bertil från Abborrbergs lanthandel;-) ) och hans sambo i väntan på kiropraktortiden i Borlänge.
En del låsningar och kompressioner här och där. Men fick beröm för min muskulatur som kompenserar bra!! Blev behandlad och känner mig som en ny människa nu!! Bara träna, träna, träna - på liksidigheten!!!
Så over all - nöjd med dagen!
Go'fika hos Goms och hämtade hem tre mycket lyckliga (och trötta) dårar!!! Hmm, undrar om de vill flytta hemifrån?:-O
Avslutade kvällen med en uppvärmning på solarieholmarna. Bra för mig!!
Imorgon är en ny dag - troligen inte varmare, men kanske blir bra ändå?!!?
//

Av djurenojag - 24 juni 2014 20:43

Av djurenojag - 24 juni 2014 08:15

Aaargh!! Ställer alarmet på kl 6 andra dagen på semestern, för att göra mig iordning inför besök i Falun hos ortopeden. Tänker att jag sen bör dubbelkolla kallelsen så att jag verkligen är rätt ute (har gjort misstaget förr att åka till Falun när jag skulle till ludvika..). Visar sig då när jag tittar på kallelsen, gnuggar mina ögon, tittar igen - att jag har tid onsdag den 25/6. Gahhh!!! Betyder att jag får ställa klockan även imorgon!!!! Suck!! Me in a nutshell!!! Nåja. Hovslagaren och hans fina lärling H kommer vid 9 - så då kan jag vara med där istället. Men så less jag blir på mig själv!!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards