Djuren och Jag

Alla inlägg under juli 2014

Av djurenojag - 30 juli 2014 23:35

Åh, tröksjukmisär. Film på SVT2 som jag inte sett. Kareokekungen. Komedi.
Bra där, behöver lite skratt och komedi....
WTF??!??!! Filmen har givit mig både dödsångest och självmordstankar (nej, inte på riktigt egentligen), men det var en tragisk jäkla urkass film och så långt ifrån komedi man kan komma.
Har du inte heller sett den? Grattis!! Fortsätt med det!
//

Av djurenojag - 30 juli 2014 18:36

Börjar komma på benen, men imorse när jag klev upp, blev jag så slut att jag var tvungen att vila:-P När jag äntligen kan svälja, så smakar allt, precis allt, GRÖNT!! Och allt som intas kommer nästan lika fort ut. Lövely penicillinmage....men...Det finns hopp om livet. Är bara jäkligt less!! Fruktansvärt less faktiskt! Mitt liv känns tämligen inskränkt till fyra väggar. Men vem vet? Imorgon kanske?
Ta aldrig egenskapen att kunna svälja förgivet!!

Av djurenojag - 29 juli 2014 10:41

Tänk vad liten, ynklig och totalt utlämnad man kan bli, bara sådär. Allt var frid och fröjd i torsdags och jag längtade efter fredagen och få gå på semester. Trodde jag ja'!! Natten var en pina. Halsflussen kom som en raket från ovan, som ett jäkla blixtnedslag. 40 graders feber gjorde ju också att man inte var direkt kaxig!! Nära-döden-upplevelse-definitivt!!
Lördagen åkte jag till jourmottagningen som i sin tur skickade mig till Falun. Fick ligga på pc-dropp och Ringer...och en Piggelin.
Hem och fortsätta knarka; Citodon, Alvedon var tredje timme och då fick jag ner febern till 39,7!!
Först inatt har det vänt. Halsen är inte mycket bättre än, men febern börjar så smått släppa taget om mig. En rostad smörgås har jag fått i mig - den första fasta födan!! Yay!!!
Måste bli frisk!!! NU!! Helst igår!!!:-/ Ska ju in för op. på tisdag och nu vill jag ha det gjort, så länge som jag väntat... Fan, fan, fan....
Nån däruppe måste tycka väldigt mycket illa om mig!:-P

Lila venkatetrar!! Jäkla snygga faktiskt!!! Såna vill vi ha på jobbä!!!

Nä, inte så jäkla kaxig faktiskt!

Av djurenojag - 23 juli 2014 21:37

Ledig dag imorgon (ledig o ledig - ska slaghacka hästhagar typ hur mycket som helst) O C H naturligtvis på årets absolut varmaste dag! Jobb fredag och SEN är det tamigtusan SEMESTER!!! One day to go....
Kan knappt tro det är sant!
Började klippa hagar ikväll, men som vanligt med min tur så pajade drivremmen. Leta ny imorgonbitti då!:-/

Varmt sa Krakki och somnade med grisen mellan benen och tuppen i munnen.

Jag klagar ICKE på värmen!! Ge mig detta väder 365 dagar om året! Jag älskar det. Jag njuter! Jag trivs. Jag är lycklig. Synd bara att det där på djuren. M pysslar om vovvarna väl om dagarna och ser till att de dricker och svalkas. H pysslar om pållar, att de får stå inne under varmaste timmar! Kissen har jag inte sett röken av än - antar att han ligger och trycker någonstans och bara väntar på att mössen ska börja bli aktiva?!
Lite soffhäng innan hundpromis då!
//

Av djurenojag - 21 juli 2014 21:56

Tre dagar! Evigheters evighet... Min kropp har lagt ner, min hjärna stängt av... Tre dagar!!!!
Sällan har jag varit med om segare väntan!!
Ny dag imorgon - fullsmäckad och lite till......Får vara glad om man får en liten lunchrast.
Tur att vi är ett riktigt järngäng som kämpar till sista droppen...och lite till!
******************************************
Nu borde det ha blivit svalt nog för att gå en sväng med vovvarna.
//

Av djurenojag - 20 juli 2014 08:41

Det är fortfarande fyra dagar kvar, trots att det blivit söndag. Vilodag.
Hoppas på att slippa mullrande åska. Jag har turen att ingen av mina hundar är åskrädda, men jag skulle aldrig för det lämna dem ensamma - och riskera att de b l i r rädda. Imorse låg daggen som ett täcke över gräsmattor och hästhagar. Själv sitter jag här med kaffekoppen och njuter av en tyst morgon.
Blev en relativt sen hundpromis igår. Helt tyst i skogen. Kom på mig själv av hur mycket jag älskar att gå i skogen. Kom hem med ett strå fyllt av röda smultron och en påse alldeles gula kantareller.
Brukar säga att jag ärvt utåtstående knäskålar och tåbira av min far. Insåg dock att jag också ärvt "svampögon" och njutningen av att gå i skogen av honom också:-)
Idag blir det nog mer svampplockning, men från hästryggen.

Andra halvan spenderade gårdagen på Redneck Rumble 2014 i Malung. Han verkade nöjd med dagen efter hemkomst. För mig känns skoteråkning i juli sisådär;-P
Nä, om man kanske skulle fundera på att kicka igång dagen? ...

Av djurenojag - 19 juli 2014 08:52

4 dagar kvar!!! Även om jag verkligen, ärligt och hjärtligt ä l s k a r mina underbara fantastiska arbetskamrater, så längtar jag efter semester så det värker i hela kroppen!:-)! Att bara få kliva upp på morgonen och sätta sig i lugn och ro med den där kaffekoppen, utan att behöva stressa iväg:-)
Igår var en BRA dag på jobbet! Fick jordgubbstårta, då CB fyllde år. Även vovve Jojo fyllde 4! Fick se alldeles nyfödda små kattungar och dessutom många trevliga besökare, både två och fyrbeningar!:-D
Två av mina lurvar är pälsvårdare, så en kvar som ska få sig en omgång nu under helgen. Måste passa på och göra det grundligt innan högerhanden hamnar i paket:-/. Hästarna har haft två vilodagar, men har inte ett dugg dåligt samvete för det, då de gått varenda dag i flera veckor. Lillynglingen är så duktig och så positiv. Dròmi funkar suveränt på peewee-bettet och även han gör mig så glad!
Andra halvan gick på semester igår!:-O Kommer att bli lite avis nästa vecka när han får ligga kvar i sängen på mornarna.
När jag kom hem från jobbet igår, stod den här i min blomkruka!! Bästa finaste Ingels hade införskaffat en åt mig!! Så passande!:-) Blev så glad!!! Fina Ingela<3

Av djurenojag - 16 juli 2014 22:18

5 lååååånga arbetsdagar kvar till semester!! Kl är 22:17. Kom hem 17.40, red två hästar och promenerat vovvar. Nu slår jag ner röven....

Cause i'm soooo worth it!!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards