Djuren och Jag

Alla inlägg den 6 juli 2015

Av djurenojag - 6 juli 2015 17:32

Vilket väder vi haft! Mi löv!! Förra året kom värmeböljan lagom till min halsfluss och över 40 graders feber, så härligt att jag fick vara frisk och njuta av dessa dagar! Hästarna har dock haft det skitjobbigt med flugor, broms, knott och andra satana flygfän, men har försökt preppa och "lugna" det värsta så många gånger som möjligt! I lördags spenderade jag dagen med att koka egen tjärsalva som absolut verkat fungera bra!:-) Luktade tjära i hela huset resten av dagen.
Igår var det en stor dag!
Min bror, svägerskan och deras två härliga barn kom och hälsade på! Första gången sedan vi flyttade hit!! Blev en mycket trevlig dag och jag hoppas det är början på en fortsättning<3
Idag har regnet vräkt ner större delen av dagen! Hundarna fick ta igen förlorade promenader, så
vi tog en lång bensträckare i förmiddags! Atli och Bangsi tar värmen med ro, men Krakki tycker det är otroligt jobbigt. Lider att se honom lida. De har bara fått kiss och bajsvändor, låtit dem plaska i baljan och sen bara få ligga i skuggan.

Till och med katten som
älskar värme, har mest legat utplanad i skuggan.
Nåja, jag hoppas ialla fall på fler värmeböljor innan sommaren är slut. Med fördel när jag har semester!:-) Tre veckor kvar....
Blev grillat hela helgen, så fredagspizzan blir en måndagspizza. Har skickat iväg mannen att hämta.
Sen ska jag ut i hagen och leta efter en nål i en höstack..... ja, en tappsko..
Tur att hästarna också har lite semester!:-)
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards