Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2017

Av djurenojag - 29 januari 2017 19:53

Svårt det här att ha lite kontinuitet på uppdaterandet, men de få timmarna jag inte spenderar på jobbet, så sover jag och när ledigheten infaller så är det hästar, hundar, katt och man som får min uppmärksamhet.
Rökkvi har snart varit här en månad och det märks väl att han har landat mentalt. Vi lär känna varandra och rider i skogen ensamma och det går jättebra. Märks att han är enormt trygg i skogen. Ställer absolut inga krav på honom där utan kör bara framåttänk och varierar gångarter.
Däremot tränar vi trafikvana och övrigt vett och förnuft från marken. Mycket markträning som han svarar toppen på. Har provat lite olika bett, men peewee't var favoriten!:-)
Annars så är det mest att hänga på i allt jag gör, som låter, skramlar, flyger.....Kul att vi får göra den här resan ihop lillkillen och jag.
Hroi, min vapendragare, jobbas mest med kondition/intervallträning.... Då han är en vandrande falukorv. Men han kämpar på med sin enorma livslust och är på allt jag ber om! Vi satsar på Beach2017 ("Dammsjön")...

Atli blev nerklippt igår. Hade liksom
valet 'Världskrig vs. sams och korthårig", så det var inte så svårt att välja det sistnämnda. Vi är sams och han är nöjd. Precis lika älskad oavsett pälslängd<3
Bilden i hörnet till höger är färska vargspår. Blev så exalterad av att följa dem att dogsen och jag gick vilse i skogen igår. Fick använda googlemaps för att hitta vägen ut:-)

Imorgon är det sista dagen på den här fyrledigheten och som pricken över i:t så har mannen tagit ut en semesterdag. Med andra ord; Sovmorgonsmåndag!!!!
Hur ofta händer det liksom?!
//

Av djurenojag - 21 januari 2017 19:31

Jag höjer mina axlar, andas med bröstet och biter ihop under veckorna. När ledigheten kommer, kommer också basilluskerna och besöker mig. Nåja, jag trivs ju att ha djur omkring mig, så får väl helt enkelt göra lite plats för bacillerna också:-P
Dagen har verkligen spenderats med alla mina grabbar. Jisses, sju grabbar i olika storlekar, åldrar och utseende!!
Höll dock på att få ett finger mindre, då Rökkvi tyckte banan var j ä t t e s m a s k i g t och tog lite för stort tag. Fingret sitter kvar även om det dunkar på finfint. Han fick jobba mycket med huvudet idag och skötte sig jättefint. Fast lite envis är han nog allt<3
Hrói, min Hrói... Min lilla slyngel som fick växa upp och bli vuxen över en natt. Han ger mig mer än ord kan beskriva och vi har så jäkla skoj på våra äventyr ihop.

Plockade fram trimbord och var redo att klippa ner Atli. Men jag ångrade mig då han är så jäkla söt i sitt lurv, så det blev pälsvård istället!! Min kära lilla "KalleBakom"<3

Nu är det ombytta könsroller i huset. Jag fjuttar fyr i kaminen och M står och kockar i köket. Blev alldeles nyss serverad ett glas Ripasso:-)
Det är kärlek det!!
<3

Av djurenojag - 18 januari 2017 20:52

Ledigheten var ju över i en blinkning....Längtar tills ljuset återvänder och jag förhoppningvis orkar vara vaken även efter klockan 21;-P
Hann med några ridsvängar på Rökkvi, med husse som sällis och även lämnas själv i hagen:-) Men blev en del soffhäng också. Har varit för frisk för att vara sjuk och för sjuk för att vara frisk länge nu och börjar tröttna på knasbasillusker.

Nu ska jag bädda ner mig med raggsockor och kolla in Renée's brygga. Ett behagligt "somna-till-program".
Imorgon blir det heldag med djurens munstatusar!:-)
//

Av djurenojag - 14 januari 2017 17:58

Igår en helt underbar ledig dag i djurens tecken. Red även Rökkvi för första gången och han skötte sig så fint så:-) Den killen kommer så småningom att ticka på som en klocka i tölt!!!
Hrói fick galoppa i flera kilometer och det var galet härligt!!
Den braiga dagen avslutades med en lika mysig promis med brollorgänget!!<3

Sen kom dagen idag..... Legat i soffan större delen av dagen med feber och färdig:-( Tror hela mitt system stänger ner så fort jag blir fyrledig. Gahhh!!!!
Tänkte trotsa och rida ändå, men nä. Orken saknades. Så horisontalläget får fortsätta dagen ut, så
gör jag ett nytt tappert försök imorgon.
Har äntligen gjort slag i saken och beställt en ny VG1 godkänd hjälm!
Casco såklart:-)

Hälsar våra nya hästkrafter välkommen hem! Jag har två... mannen nöjer sig med tusen.. (närå, bara kubik)....

Av djurenojag - 13 januari 2017 09:14

Året började typ med att jag införskaffade en ny häst<3 Mannen ville inte vara sämre och köpte sig en "ny" ATV.... Men inte f-n kommer vi ihåg att köpa toapapper inte!!!
//Tar ytterligare en kopp kaffe och drar
täcket lite högre över ansiktet..

Av djurenojag - 12 januari 2017 20:41

Atli går rakt in i allting för matten inte fixat luggen. Krakki behöver sitt "julbad" och katten hårar som aldrig förr. Intagit årets första semla, ytterligare en "snöstorm" har passerat och jag går nu på FYRLEDIGT!!!
Ska hinna tömma det upphällda
h a l v a glas röda innan ögonen slår igen!! Trött är bara förnamnet.

Imorgon blir det äntligen samvaro med hästarna i dagsljus igen.
//

Av djurenojag - 7 januari 2017 16:36

Trots avsaknad av ork och svetten rinnandes, så dag II med nykomlingen. Ny promenad men i drivande position, våga gå framåt utan mig framför. Såklart så fixade han det galant. Uppsittning från båda sidor och ett nytt bett.
Vi kommer inte ha bråttom någonstans alls, utan jobba massor med markträning och hitta bandet mellan oss. Vill att det ska bli bra och rätt från början <3

Sen blev det galopp i djupsnö med lillskit den äldre;-)
Där någonstans tog kraften slut och jag har spenderat massor med tid med misse på mage!
Det är också kvalitativt!!!

Ikväll blir det en het fisksoppa med gott bröd och ett glas rött!!
//

Av djurenojag - 7 januari 2017 09:05

En vis man sa i veckan som var;
Att knarkar man ihjäl sig så säger folk "- en pundare mindre." Super man ihjäl sig så säger man "-ja hen får skylla sig själv." Men STRESSAR man ihjäl sig så säger folk " - Men stackars, hen som var så duktig och flitig"!!!

DET gav mig en tankeställare!!!
//
(Jag ogillar s k a r p t ordet hen. Egentligen.)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards