Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Ja det var en kväll i juni...

Av djurenojag - 26 juni 2011 21:50

En fullspäckad midsommarhelg med fest, sång och lekar samt massa trevligt folk! Hann ju även med rallyträning med Bangsi och hästarna släppta på grönbete och blir.....fetare:-(Vovvebus och fika blev det hos Ludde med familj igår. Ska lägga upp lite bilder när jag orkar plocka fram datorn. Idag fick Bangsi vara hos Ludde hela dagen medans vi var på turné till Uppsala Kliniken ska bli renoverad, så en hel del tömmande och omstrukturerande blev det. Som tur är så är vi jäkligt effektiva, L och jag, medans våra karlar skötte det de blev tillsagda att göra;-)En trevlig lunch hann vi med ialla fall!Efter hemkomst blev det en hyfsad sväng på Tritla. Så ljuvligt att komma ut i skogen och bara få vara en stund.....lite som Norrlands Guldreklamen;-) Lite väl mycket sällskap i form utav insekter, men, men.....Hörde ett skönt citat på radion idag, tydligen från filmen "Babe -den modiga lilla grisen""Jag är inte mycket för världen, men jag är allt jag har". Tyckte om det<3//

 
 
Anette

Anette

27 juni 2011 08:24

En midsommarhelg med en massa blandat ser jag ni haft och det är ju bra då blir det inte så enformigt.
Kul för Bangsi att han slapp med och flytta grejer, bättre att vara hos brorsan med flock och ha en skön busdag.
Fint citat, det är så sant så.
Ha det bra och njut av solen.
Kramar från tjejerna och mig!!

http://www.toppens.se

 
Ingen bild

L

27 juni 2011 20:10

Ja fan vad vi kan!! :-) Fast det ska bli så skönt när det e klart.
Skönt att vi fick revansch på vädret idag :-) :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards