Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

På luffen....:-)

Av djurenojag - 14 augusti 2011 20:45

R-m, jag och vovvarna har varit iväg på tävlingshelg. Var ett jättebra boende där vi fick en hel våning för oss själva och varsitt rum. Tror Bangsi mest sov hos R-M och Ludde inne hos mig. Kul att byta matte ibland??? Hur som helst så fick de massa bus och lek hela eftermiddagen och kvällen igår och trivdes nog som fisken i vattnet. Själva installerade vi oss i stugan för att sen korka upp vinet- ja, fast vi hämtade pizza först:-)

Vi var ialla fall på plats i tid imorse när det var dags för incheckning:-)

Vädret var också med oss. Även om jag hade önskat varmare väder, så var det skönt för jyckarna och uppehåll!

Bangsi startade som nr 14 och Ludde som nr 31, utav 41 ekipage....eller var det 42?!

Var jätteskönt att klara utav det tidigt, eftersom mina tävlingsnerver inte är som de ska. Tyckte inte att det gick så bra som jag hade önskat, men tydligen så var det inte så illa, då vi slutade på en fjärde placering med 97 poäng!!:-)

Ludde tror jag kom på tjugotredje plats med 80 poäng. Han var superduktig, men precis vid en skylt så smällde det till så a l l a reagerade, inklusive Tuddis....så tyvärr fick de stort poängavdrag där. Annars så var han kanonduktig!!

Som vanligt så består ju tävlandet i en himla massa väntande också. Tror vi väntade nästan 2 timmar på att få våra protokoll, vilka är viktiga att få med sig hem. Domaren hade skrivit att vi hade ett jättefint samarbete!:-)


På hemvägen stannade vi flera gånger så vovvarna fick ut och röra lite på benen och uträtta behov. Trots det så gick hemresan relativt fort....

Somnade till en stund på soffan och vaknade med halsont!!!:-((( Bangsi har jag inte sett till, men ska väcka honom nu för en promenad, så vi alla kan bädda ner oss tidigt. Husse börjar jobba imorgon och matte ska också ta itu med lite jobbnytta!

Här kommer helgen i bilder:


                              R-M hade varit jättegullig och tagit med sig en turmaskot på sin hundväska! Denna lilla nalle var " In memorian av Neo".....så kanske det var den som såg till att det gick så bra för oss alla!:-)   *kärlek*


//

 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

14 augusti 2011 21:21

Jättefina bilder. Jag är så ledsen att det inte blev bra bilder på dig och Bangsi, Alla blev suddiga. Nu ska här inhandlas ett bättre objektiv till min kamera. Kosta vad det kosta vill.
Tack för en trevlig helg. Ludde är mer död än levande nu. Vi kommer nog att sova gott inatt.
Kram

http://www.bearedisenludde.se

 
Ingen bild

G.

15 augusti 2011 08:01

GRATTIS till framgångarna!! 4:a är ju JÄTTEBRA!! :-D

 
Anette

Anette

15 augusti 2011 09:43

Grattis till ett toppenresultat på tävlingen ni är så duktiga och jag är såååå stolt över er, vilka duktiga valpköpare jag har ni är TOPPEN!!
Så mysigt ni hade det och skönt att vara på plats dagen innan tävlingen.
Sköt om er allihop, KRAM!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards