Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Uppdatering...

Av djurenojag - 4 september 2011 20:54

Jaha, måste man skriva också för att det ska hamna nåt här på bloggen?! Vore ju trevligt om den kunde uppdatera sig själv ibland, eller bara skriva ner ens tankar...

Eller nej, föresten, en del tankar vill jag nog behålla för mig själv;-)


Hästarna är klippta, ridna och rejält höstbadade idag. Kändes skönt att ha det gjort, då man inte vet om det kan ha varit årets sista riktigt varma och fina dag.

Den började dock riktigt trevligt med rallyträning med Puddis och R-M.



Snart blir jag gräsänka ett tag, men vi har ju räknat ut att vi kommer att ses lagom tills vi ska åka på resa;-) Kommer hinna med massa jobb och skolarbete!!! Den 17/9 är det dags för nästa rallytävling också. Längtar!!!

//



 


 
 
Ingen bild

G.

5 september 2011 13:33

Trist med gräsänka så länge...men desto roligare att umgås på resan sen!! :-)
Jag rakade också ena hästen i helgen. Känns inte som man kan rida när hästen är svettig redan innan ridturen. Nu är det åtgärdat. Lillhästen får behålla pälsen ett tag till eftersom han inte satt lika mkt vinterpäls än.
Men det tog emot att raka... det är ju ett SÄKERT hösttecken!! :-S

 
Anette

Anette

5 september 2011 14:04

Då får du väl massor gjort när du blir gräsänka... eller också inte :-).
Kul med tävling snart igen, då håller vi tummar och tår för er.
Ha det bra.
Kram!!

http://www.toppens.se

 
rosgomludde@gmail.com

rosgomludde@gmail.com

5 september 2011 20:28

Du hinner nog inte sakna M så mycket med tanke på allt jobb vi har med vår skola. Ses i morgon för vallning igen.

http://www.beardisenludde.se

 
Ingen bild

L

5 september 2011 22:14

Håller med R-M med tanke på allt jobb du har för dig med det ena och det andra kommer nog dagarna flyga iväg. Tänk att det närmar sig nu ;-) Klart på tiden att du kommer iväg till ditt älskade island. Jag har ju endel supersnygga modellbilder från den blå lagunen - Not! Hahahahaha ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards