Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2013

Av djurenojag - 11 juni 2013 08:39

Man säger väl att en olycka sällan kommer ensam. Vet dock vilken som gör mest ont, och det behöver inte alltid vara det fysiska. Fast och andra sidan gör det rätt ont i hela fejset idag, efter att ha blivit attackerad, påhoppad av en marmorblombräda. Näsan är inte snygg och det känns som någon drämt till ordentligt med en gjutjärnspanna över hela nyllet. Fortfarande stygn i ett sönderskuret finger...
Och en icke godkänt legitimation:-/
Helgen spenderade jag i tårar och töcken....Men det som inte dödar....
Jag är inte den som ger upp utan fight!! Men surt sa räven!!!
Men.... nu ska de alldeles strax börja spränga sönder byn, så nu blir det till att sitta djurvaka och kolla hur de reagerar medans husen vibrerar sönder. Det har sina för och nackdelar att bo på ett berg:-/
Min lilla Svarta, får kanske komma hem snart och så får vi hålla tummar att det blir nåt som växer i magen.
Åver änd aut!
//

Av djurenojag - 2 juni 2013 19:39

Helgen börjar lida mot sitt slut, men känner mig ändå nöjd. Har faktiskt lagt en del av måste-göra-listan åt sidan, och gjort vad som fallit mig in:-D Vädret har varit till belåtenhet även om vi fick en liten skur nyss.
Mannen har fått flyga mycket under den här veckan, då de haft brandflyg... Och idag åkte han och köpte sig en liten ny leksak. En cross!! ( som jag självfallet kommer att låna!!!!:-)
Köpte mig connection kit förra helgen, som gör att man kan ansluta kameran till ipad/iphone! Rätt stor kvalitetsskillnad på bilderna:-) Nu ska jag bli duktig på att använda kameran igen!
Snart mattajm och sen pälsvård på den lille, som valde ett äckeldike på promisen och hamnade således i badkaret!
Kortvecka, och på Nationaldagen kommer L med familj och hälsar på!! Ska bli såååå skoj!!!!!!<3 Ska hinna med "pappersdagen" också!!!
//

Av djurenojag - 2 juni 2013 11:04

Äntligen såpass ickegassande sol att hundarna fick sig en ordentlig promenad. På vägen hem klev vi över denna lilla underbara krabat som låg och tryckte i gräset. Mamman stod i hästhagen och kändes tämligen cool.
Glad att jag inte har jakthundar:-D

Av djurenojag - 1 juni 2013 22:38

Lördag.Varmt.Bra dag.Grillat.Vovveträning.Kvällsridning
HälsatpåFrökenSvart.Kärlek
Sovmorgon.Grusisängen.Sol
Jagärsågladattjagharensådanfantastisktunderbarma
nimittliv!!
//

Av djurenojag - 1 juni 2013 12:02

Sitter som vanligt och kollar in islandshästannonser...Som en drog liksom. Jag är definitivt en novis vad gäller avel och dylikt, men kan ändå inte låta bli att förundras över storleken. I nästan varje annons så stor det stor, hög eller välvuxen... Varför måste islandshästen bli så stor??? Jag är tämligen övertygad om att ju större islandshästen blir, dessto mer skador i skelett, senor, ligament etc. En ganska så frisk ras kommer att bli likvärdig andra raser...Klart att variation säkert är bra och klart det ska få finnas hästar som passar alla, men jag tycker mig märka att det blir svårare och svårare att hitta hästar < 1.40, 1.45
Bara en iakttagelse från mig i min hammock!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards