Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2015

Av djurenojag - 17 januari 2015 11:04

Bara för att det är helg vaknar jag med halsont. Slasket från igår har förvandlats till isgator. Önskar jag haft kamera med mig ut på sista kvällspinken. Atli var bajsnödig och i samma veva kommer det en riktig vindby som blåser omkull honom mitt under behovet. Stackarn! Och matten som bara skrattade.
Kolla vad bästa Bruset kom med igår!!!

På en skala 1-10, en klar 10:a!!! Fy tusan vad gott det var!!;-)
Andra halvan har tydligen blivit utsedd till länsflygchef inom FFK, så han är borta på nåt möte idag. Funderar på om jag ska trotsa vinden och ta mig upp på hästryggen. Nästa vecka kommer lektionerna igång igen!!
Kan faktiskt skymta en sol lite svagt där bakom molnen.
Alla vovvar har under veckan blivit ordentligt pälsvårdade och sista igår. Så nu är det bara att börja om
från början:-P Som ett hamsterhjul
liksom.
En månad kvar, sen ska jag köra upp för B96:-O.....Hua!! Nervös redan...
//

Av djurenojag - 16 januari 2015 08:34

Tror jag haft den rubriken många gånger:-)

Krakki kan somna lite hur som helst han minsann, annat med matten som
har sovmorgon, men vaknar i ottan ialla fall. Idag ska det tankas energi, drickas kaffe i lugn och ro, ta hundarna på en "långis" i skogen, se hästarna i dagsljus och bara vara!!
Hoppas att inte all snö regnar bort idag.
Det är FREDAG!!
//

Av djurenojag - 14 januari 2015 20:28

Onsdag! Så här tycker vi om den här onsdagen!

Är glad att ha en pålle som är världsbäst på att förmedla mina känslor:-)
Men imorgon gott folk - då är det torsdag, men för mig F R E D A G!!

Av djurenojag - 13 januari 2015 21:49

Regn, snö, plusgrader, minusgrader. Kan ju inte annat än säga att det är variation på vädret. Mest längtar jag ju efter en sommar som förra året. Varmt, varmt och lite mer varmt!
Just nu är det mest - gå med hundar-åka till jobbet-åka hem från jobbet - äta- gå med hundar-sova.... Sen börjar det om igen. Lite ljus tillbaka så kan man börja rida på kvällarna önskas, helst igår.
Ja roligare än så här blir det inte på 22:an. Men vem vet, ortopeden vill att jag ska börja knapra antiepileptika mot ev nervskador (i handen) i väntan på vidare utredningar/undersökningar. Enligt FASS kan man ju bli skitrolig av pillrena - ja mest för andra..Den ena biverkningen värre än den andra. Mest "gillade" jag oönskat aggressivt beteende, eller spasmer....
Nja, tveksam till dessa faktiskt.
Nu är det dags att vattna pållar, kissa jyckar, hoppa i bingen och slänga missen på magen!
/:

Av djurenojag - 10 januari 2015 18:29

Äntligen kom den efterlängtade snöstormen. Har dock "bara" fått närmare 2dm:-D Jag har precis som utlovat, mest legat i dorsalläge. Önskar jag kunde skylla på att Hanna's hand ger mig fantomsmärtor:-)
Söker absolut ingen som helst empati eller "tycka synd om" men ibland undrar man...
Jonesfraktur, Okbensfissur, knäskada, avslitna muskler i rygg och lår, spräckt svanskota, krossad armbåge x 2, sju kotkompressioner, whiplash, endometrios, ätstörning, fibromyalgi och handskada.....
Ger 200% när jag gör nåt, men övrig tid är jag som en urvriden disktrasa och kämpar för att mäkta med morgondagen! TUR är att jag har fina människor omkring mig, alla dessa djur som ger mig glädje och världens bästa make som ser mig! Som ser mig för den jag är egentligen och inte den fysiskt "SlutSomMänniskaJag" :-)
Hur som helst - snöstormen har gett mig massa timmar av återhämtning och det är jag superglad för!!!!:-)

Hundarna var ute i trädgården en stund efter promis. När jag öppnar dörren och ska släppa in dem, är de så snötyngda att de inte ser dörren och går rakt in i väggen, hahaha! Stackars lurvar;-)

Och TACK Hanna, för tårta och fika!!!!!! Läk ihop ordentligt!<3

Over and out!
//

Av djurenojag - 9 januari 2015 18:22

Hmm, just IDAG ska jag nog inte gnälla över ond hand.
Efter en toppenförmiddag tillsammans med goa människor, hundar och fåren, så bar det av hem för ridning i härlig vintersol. Tyvärr slutade ridturen inte som den skulle och lite för tidigt. Hanna's Skrauti gick omkull rejält och med ett skrämmande brak. Såg bara hur Hanna flög iväg och ett skrik! Trodde hon skrapat i sig på isen, men tyvärr råkade hennes hand hamna under ena nybroddade hoven. Som tur var, så var hennes sambo ledig. Jag tog hand om hästar och hund och sambon körde till jourmottagningen. Bet väl av en och annan nagel innan besked, men som "tur" var, så inget brutet. En del stygn och ett fint bandage. Hoppas att senor och nerver klarat sig!!! Och att det blir en god tårta, hihi....
Slutet hyfsat gott, allting hyfsat gott!
//

Ajjjj som faaaan:-/
...... MEN...... Det var INTE JAG denna gång:-D

Av djurenojag - 9 januari 2015 08:17

Sovmorgon till sju!! Yay! Gäller att suga ur varje minut av den lediga dagen:-) Hur kan en arbetsdag kännas så lång, men en natt så himla kort?!? :-P
Får hålla tungan rätt i mun så man inte halkar och bryter benen av sig idag. Nästa vinter s k a det investeras i ett par Icebug!!
Håller på att göra mig redo för en dag tillsammans med fåren...Sen hem till "hästskallarna". Har t o m lyckats se dem i hagen på morgonen!<3
Carpe Diem!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards