Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2015

Av djurenojag - 13 februari 2015 08:25

Ibland kan lycka vara så enkelt som att väckarklockan ringer 07.00 istället för 05.30
Ibland kan olycka vara så enkelt som att tvättmaskinen gjort sitt och med sina stora förmögenheter måste införskaffa ny...
Lycka kan också bestå i att dagen ska spenderas med vovvar, får och hästar. Olycka i att min högerhand inte är ett dugg samarbetsvillig..
Lycka att det är helg!! Att jag imorgon, en dag i veckan s l i p p e r ställa alarmet! Att andra halvan ska bege sig på SvenskaRallyt...

Annars så är det jäkligt dimmigt idag. Både på himlen och i huvudet!
Lycka är .... KAFFE!!!!:-D
.... och semlor.... och julmust.....
//

Av djurenojag - 11 februari 2015 21:22

Känner mig arg som ett bi idag! En geting hade ju varit mer passande, men nu är uttrycket som det är.
Arg för att det finns folk som fuskar sig igenom livet, när det finns andra som kämpar satan för att klara det!
Arg för att snälla människor blir så förbannat utnyttjade.
Arg för att lojalitet inte lönar sig! Och så lite mer arg för att jag är arg!!!

Som tur är gjorde mig två ridturer och en hundpromenad på bättre humör och pricken över i:et en kaffe med Bruset och pålledejt med Lisa!!! Nu kommer Herr Röd att susa fram på ljusgröna moln!!!:-)
Så japp, jag kommer att somna med ett leende på läpparna ...och vakna med ett svart moln över huvudet. Men det är imorgon det!! *tumme upp*

Av djurenojag - 10 februari 2015 20:24

Tycker bara att jag hinner med att jobba, jobba, jobba och jobba. Hem till sofflocket, vila handen, några timmars sömn, sen jobba, jobba, jobba igen:-/ Nu älskar jag förvisso mitt jobb, men känns sådär när allt övrigt är nära ett totalt förfall;-P Nåja... snart kommer en ny helg. Ikväll har jag ont i magen och mår fruktansvärt illa. Hoppas det är falsk alarm och att jag mår prima fisken imorgonbitti igen!!:-D
Förstår att det är alltför tidigt att sna vår i luften, men vi är ju ändå på väg åt rätt håll och det märks tydligt att ljuset varar lite längre på kvällarna. Det gillas skarpt!!
Imorgon är det förhoppningsvis halvdag på jobbet och då tänkte jag hinna med ridning och skogspromis med vovvar! Sen kommer bästa equiopat Lisa och ska behandla Drómi:-) Är ganska säker på att han har nån form utav spändhet i sitt bäcken/höfter:-) Han älskar dessutom att bli ompysslad på alla sätt och vis<3
Nä, här kommer de bruna att slutas tidigt ikväll så lika bra att önska nattinatti redan nu!:-)

Av djurenojag - 8 februari 2015 13:18

Fast först måste man köpa djuren. Sen kommer lyckan!!!

Av djurenojag - 8 februari 2015 09:32

Solen skiner. Lagom varmt. Kallt. Gnistrande snö. Rally. Mannen & co ska åka skoter och kolla in det. Hade först tänkt åka med, men nä. Spendera dagen med jyckar och hästar känns ännu mer lockande!!:-) Så himla taggad efter lektion igår. Fan, jag fixade passen på Dròmi. Nu vet jag hur jag ska träna!! Sååå himla kul!! Bästa Lisa Mossberg är så suverän instruktör och förklarar, berömmer och pushar. Men hon kan också tala om när man gör nåt galet! Det älskar jag!! Man lär sig massor av kritik och växer decimetrar av beröm!!
Det är så häftig känsla när man känner att man r i d e r... på riktigt liksom!!
Har en hund kvar att pälsvårda. Sen tänkte jag hinna med lite pälsvård på mig själv också. Benhåren går att fläta!! Haha, skyller på att det värmer gott;-P
Kaffe!!!!!

[Bild]

Av djurenojag - 7 februari 2015 08:49

Ska åka iväg på ridlektion om ca 30 min och har fortfarande inte bestämt mig vilken av hästarna som ska få följa med. Det är god planering det;-P
Men hur som helst så är det dags att förvandlas till en Michelingubbe. Vinterklädsel på. Vanligtvis har vi lektioner på söndagar, men eftersom det är rally imorgon och detta kommer passera gården vi rider vid, så var det en god idé att byta dag.
2:3 jyckar blev pälsvårdade igår. Syns det idag?! Nixpix!! Skäms ju för hur de ser ut, men ligger så mycket efter i vårdandet pga min hand. Nu går det mest på envishet och ihopbitna tänder, för det m å s t e göras!
//

74cm snö är till och med lite för mycket för raggsockorna! Tur att snöskotrarna kör upp lite bra spår!

Av djurenojag - 6 februari 2015 07:01

Godmorgon världen! Ja, eller godmorgon till mig själv... Eller bara morgon kanske?
Lång dag på jobbet igår och var säkert vaken en hel timme efter hemkomsten;-P Uppe med tuppen idag och ska på roadtrip med trailer och Bruset. Förkylning knackar på dörren, men skallebulan börjar så smått avta i storlek!
Imorgon är det ridlektion igen, så nu hägrar söndag framför mina ögon och en morgon jag I N T E behöver upp och hoppa före halv sju!
Pälsvård av vovvar står på måsteschemat!!!
Som vanligt så måste kaffetanken fyllas innan man kan ta tag i dagen. Änt dä könstit?! Att kaffe liksom är oljan i motorn!?:-)
//

Av djurenojag - 3 februari 2015 16:11

Tämligen less på dorsalläget nu!! Sjöng nyss för mig själv " Aj aj aj, vad det bultar och det bankar"...
Jag halkade på en vattenfläck på jobbet igår. Svisch sa det, så var benen uppe i luften och huvudet kördes rakt in i dörrposten. Skallen knastrade som när man knycklar ihop en papperspåse. Men efter besök på jourmottagningen och CT, kunde det konstateras : Endast sågspån!:-)
Har en juste bula i skallen, tryck bakom ena ögat och svårt att bita ihop käken. Lindrigare hjärnskakning och mör i en axel som jag tydligen måste slagit i också. Ja, ja, det V A R länge sen sist jag hade lite otur!:-P
Yrseln är inte lika påtaglig idag, så imorgon har jag för avsikt att infinna mig på arbetsplatsen igen!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards