Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2015

Av djurenojag - 9 augusti 2015 11:43

När projekt klippa häck fortgår och man är mer än less efter hälften:-O Det är väl bara att bita i det där sura äpplet (förövrigt så hittades både körsbär och vildhallon i buskarna) och fortsätta...
Andra halvan kom hem efter Flygdag i Dala-Järna och ser ut som en hummer!! Jag är gift med en hummer!!! Idag har han "vistas-i-solen-förbud"....
Återgå till arbetet då, så man kan bli klar och stolt över dagsverket.
//

Av djurenojag - 8 augusti 2015 12:20

Så fort jag drar på mig shortsen går
solen i moln. Lika bra att dra på sig täckbyxorna med andra ord:-/
Började klippa häcken manuellt, men inser att ska jag göra det, lär jag inte bli klar i år...Inväntar istället ett elektrisk häcksax....
Flygdagar i Dala-Järna! Andra halvan i paradiset!....
//

Av djurenojag - 7 augusti 2015 16:41

Ligga på latsidan är jag infernaliskt bra på, men ändå har iallafall grinden blivit målad på insidan...efter två år;-)
Vädret är ok, men fortfarande för kallt för att jag ska vara nöjd!! Nöjer mig inte med lite jag inte!
Avnjuter nu en Bellman och inväntar andra halvan och pizzaleverans!

Om någon missade, så var det en enormt intressant och lärorik dokumentär om Hiroshima och Nagasaki igår på SVT1. Finns säkert på SVTplay. Rekommenderas starkt! En sådan händelse får aldrig glömmas bort!!

Av djurenojag - 7 augusti 2015 09:21

Godmorgon värme! Godmorgon sol!
Hästarna har sussat gott inne inatt, långt ifrån allt vad elaka flygfän heter. Men det är gott att se att de använder lösdriften på dagarna när bromsar och dylikt blir för jobbigt åt dem.
Andra semesterveckan lider mot sitt slut. En vecka kvar. Tänk om man faktiskt skulle få lite bra semsterväder också!:-) Jag vill ha massa tropiska
nätter!!!! När man kan sitta ute sen kväll och inte frysa!!!
Får se vad denna dag bjuder på:-)
//

Av djurenojag - 6 augusti 2015 08:14

Äntligen sovit bra en natt, trots att jag delat min del av sängen med två vovvar och en katt...Att sova som en "bagel" tillhör vanligheterna:-)
Inget djur i huset har vaknat än och när jag tittar ut ligger båda hästarna och sover helt utslagna.

Äntligen kan jag andas ut angående hästarnas vintermat!! Skördat och bokat!!! Puh!! :-D Funkade att dansa soldans mellan regnskurarna!

En och en halv veckas semester kvar och oj vad jag ska fortsätta att bara göra det jag är bäst på - ingenting!!:-)
//


Av djurenojag - 5 augusti 2015 15:35

Kom hem med en halv "bajspåse" gulingar, tvåhundrafyrtioelva myggbett och två fästingar!:-/
Ögonen står fortfarande i kors, men ny tjärsalva har kokats och köket sanerats. Går åt mycket Yes till städandet av tillverkningsbyttorna...
Själv stinker jag som en nytjärad träbåt!!:-D Kanske skulle ha gjort salvan INNAN jag tog hundpromenaden, för just nu är jag tämligen opopulär hos insekterna och spindeldjuren!!

Av djurenojag - 5 augusti 2015 10:01

John Blund verkar ha gjort slut med mig:-( Sovit som en kratta. Antar att jag legat och inväntat åskovädret.... som aldrig kom!
Tänk att jag aldrig lär mig....
Målar naglarna - sprayar hästarna - och nagellacket löstes upp - målar naglarna - sprayar hästarna - osv...
I-landsproblem deluxe!!:-P
Tankar kaffe så ögonen ska rulla tillbaka på sin plats så jag kan gå ut med dogsen och leta gulingar.

Av djurenojag - 4 augusti 2015 16:08

En super morgonpromis med hela Gomsgänget<3 Och på det en fika och lite klippning.
Hundarna har fått sig ett varsitt välbehövligt bad och Bangsi nyfriserad.
Pysslat om pållar, kastat in ved, eldat för varmvatten och bacontårta (bacon, cheese, potatoe tart) står i ugnen och Rosén på kylning tills mannen kommer hem från jobbet.
En bra och effektiv dag och till råga på allt - fint väder!!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards