Djuren och Jag

Alla inlägg den 31 oktober 2015

Av djurenojag - 31 oktober 2015 17:34

Nej, jag rider kanske inte hästarna så ofta som jag borde, men hellre en gång för lite och att passen jag rider är kvalité. Ingen mobiltelefon. Inga tider att passa eller stress. Total fokus på här och nu.
Märker en enorm skillnad på hästarna och ridpassen blir verkligen sådär bra, roliga och underbara. Jag blir således också mjukare i handen och kan rida med känsla. Någonting jag verkligen jobbat på och tänker på varje pass. Kroppsmedvetenhet! Så yogan har absolut varit till nytta inser jag.

De här två får verkligen mitt hjärta att slå ett extraslag!

Maken kom ut med glögg och kaka serverat på bricka mellan ridturerna och när jag kom in är alla ljusen tända, brasa i kamin och älggryta på spisen.
Jag är så lyckligt lottad!!
Det gångna året har varit ett rent helvete, men jag har kommit så lång bit på väg........Är stolt över mig själv!
// <3

Av djurenojag - 31 oktober 2015 09:37

Vips så var oktobers sista dag här. Varmt för årstiden, men gråkallt.
Gårdagen i fårhagen var alldeles underbar. Atli har utvecklats mycket under det senaste året som vi började som newbies båda två.
Kvällen spenderades ihopkrupen under filten med brasa i kaminen, pizza och tända ljus.

Andra halvan är snorig och lite ynklig. Sådär som bara en man kan vara. Själv har min "förkylning" brutit ut med mensvärk, finnar och munsår. Nåväl, man kan inte lyckas jämt!;-P

Hundarna har precis vaknat till. Hästarna har ätit upp sin frukost. Jag är kaffetankad, så strax dra på mig paltorna och bege mig ut i naturen.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards