Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 7 februari 2018

Hälsning från fyra väggar.

Av djurenojag - 7 februari 2018 08:04

Precis som vanligt så har ju jag aldrig någonsin sett röken av ett räkmacka....
MR i måndagskväll blev helt sonika bara en 15 mil roadtrip då make rastade mig. Muskelspasmer i benet gjorde att vi fick ge upp efter 5 försök. Vi provade hur många olika sätt som helst för att få knäet i en avslappnad position, men det var lönlöst. Nu väntar jag på att ortoped ska ringa om förslag på hur vi går vidare? Ett lätt sussarus är det som ska diskuteras.
Jag vill veta - helst förra veckan vad som är galet i knäet. Även om den akuta smärtan avtagit och jag nu kan stödja på benet, så är det nåt därinne som
inte är som det ska. Sova är fortfarande lönlöst...
Och yes, jag är lika arg på immo?t fortfarande, men försöker andas och ta det för vad det är. Idag blir det att prova silvertejp runtom.
Det var dagens knä....

Klev upp tidigt som tusan för att hinna få på mig kläder i väntan på sotaren. Så nu är det kaffepimplande och brevskrivande som gäller.
Är glad över att kunna ta mig ut i hästhagen om dagarna. Sitter där i snön och har givande samtal med grabbarna;-P De säger ialla fall inte emot mig. Och Rökkvi har s n a r t lärt sig pussa mig på kommando.
Om han gör det för att han vill eller enbart för att få godis..... det struntar jag i att fundera på (eftersom svaret inte är det jag skulle önska, haha).

Men att bara hänga med grabbarna är väldigt trevligt och nyttigt för oss. Det stärker våra band<3

Hundarna däremot tycker att matten är världens mest tråkiga matte!!! Tur i oturen att det är tvåsiffriga minusgrader. Mina två klippta får kramp i tassarna, så rastningen av dem kräver inte alltför mycket utav mig. Borde ju ta mig i kragen och låta dem få lite aktiveringsövningar där inga större utsvävningar krävs av mig.

Det är väl i det stora hela vad som sker i min lilla box (läs: hus). Lappsjukan är inte jättelångt borta. Vore så himla skönt om jag bara kunde börja köra bil så jag kan ta mig till jobbet, om så bara att hälsa på...
//

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards