Djuren och Jag

Alla inlägg den 29 november 2018

Av djurenojag - 29 november 2018 08:43

Den fysiska sorgen tog sig uttryck i värsta migrän jag haft tror jag. Fortfarande idag så bankar det i huvudet och benen är darriga. Gråten i halsen. Det gör så ont att ta beslutet om att låta sin vän få somna in. Men det är både min rätt och skyldighet att ta sådana beslut. Avskyr det!!
För de som kanske undrar, så var diagnosen IBD. Det blev inte hållbart till slut och kortison till en fånghäst är att be om mer fång. Den smärtan ville jag låta honom slippa igen.
Det enda jag tröstar mig med är att han får vara tillsammans med Drómi igen. De blev liksom oskiljaktiga.
Hrói, min Hrói<3
Skulle nog kunna skriva en hel bok om kärleken, glädjen och sorgen för mina pojkar som inte är med mig fysiskt längre. De är inte ?bara hästar? för mig. De är familjemedlemmar! Min familj! Fortfarande hästar, men min familj.

Jag var förutseende och tog en semesterdag idag. Att få grotta in mig i sorgen, att få tycka synd om mig själv idag. Att samla ihop det trasiga hjärtat och ge kärlek till mina bruna pojkar. Att tillåta mig själv att få vara extra skör.

Solen lyste vackert igår. Det gnistrade i rimfrosten. Stjärnorna var synliga även på dagen. Han fick äta obegränsat med godis. Slutet var fint och värdigt.
Vi hann med en sista passläggning. Det som han älskade mer än nånting annat.
*Två ben bär min kropp, fyra ben bär min själ*
<3

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards