Djuren och Jag

Alla inlägg den 31 juli 2019

Av djurenojag - 31 juli 2019 08:29

Fyra grader imorse. Väcker minnen. Skolstartsluft. Att sommarmånaden går mot sitt slut. Semestertider. Löven som saktliga börjar gulna och kantarellerna som tittar fram i skogen. Solbrännan bleknas av.
Bockjakten närmar sig och likaså älgflugornas uppkomst.
Kanske går jag lite händelserna i förväg, men det gäller att vara förberedd.
I år blir det skolstart även för mig. Skräckblandad förtjusning.

Solen värmer nu när den tittar fram. Sitter ute med kaffemuggen, filtarna. Raggsockorna. Fåglarna har ändrat läten och man hör inte längre de nyutflugna hungriga ungarnas skrik. Bangsi ligger här bredvid och andas lugnt och jag känner en tacksamhet att han fortfarande är här med mig.
Han vet att vi snart ska ut i skogen. Där, där vi trivs som allra bäst.
Hästarna har börjat sätta vinterpäls och sommarglansigheten börjar saktligen mattas av. Sommarmagarna kommer att lägga sig och rutiner för utfodringar tas åter i bruk.

Vemod.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards