Djuren och Jag

Alla inlägg den 7 juli 2020

Av djurenojag - 7 juli 2020 07:50

Kallaste juli någonsin? Så illa att till och med strumpor tillfälligt åkt på. Regn i all ära, men inte inte kylan. Snälla!! Jag avskyr, på riktigt avskyr att frysa! Och jag fryser jämt. Förutom när det är värmebölja. Så ge mig mer värmebölja, tack!
Visst är det konstigt att jag fascineras så över vädret. Något jag inte kan påverka men som ändå upptar en hel del av min vakna tid. Kanske just för att jag inte k a n påverka det?
Nu längtar jag efter en ny värmebölja...

Hästeriet. Rökkvi & jag har bakslag av stora mått mätt. Vildhästfasonerna är helt bortblåsta utan nu är det ridningen som sätter käppar i hjulet. Större delen av våra ridturer är på två ben. Jag tänker inte ljuga eller försköna - det knäcker min självkänsla. Min kunskap. Mitt mod.
Jag har tänkt tanken därute mitt i ingenstans, att nu ger jag upp. Nu plockar jag av sadel och träns och släpp honom fri. Den som hittar honom får honom.
Men så älskar jag den där hästen så in i bomben mycket. Han är one of a kind. Mestadelen av kunskap jag fått, har han givit mig. Han har fått mig att behärska mig, att träna mitt tålamod. Att våga prova nya saker.
Jag är inte en *geuppare*. Aldrig. Vi har övervunnit hinder förr, vi ska göra det igen! Och när vi står därute mitt i ingenstans på två ben, ja då har jag mod. Massor av mod!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards