Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2012

Av djurenojag - 21 augusti 2012 20:34

Nu skiter jag i att vara sådär "svensk" & "lagom", för fy sjutton vad jag har varit bra idag!! Hemmet i princip sanerat från tak till golv!!! Hann också med att handla nya handtag och fixa iordning en ny byrå, åka med H och införskaffa ny Fibergi åt pållarna. Som avslutning klippte jag gräset.
Allt medans andra halvan gottar sig på ett hotell någonstans i Sverige;-D
Ska hänga lite tvätt och belöna mig med en stor hederlig svensk bärs och vara nöjd med mig själv...
Imorgon kommer jag bara att vara för djuren. Det ska ridas, pälsvårdas, badas och ev rallyträning!!!
Nu kom regnet!!
//

Av djurenojag - 21 augusti 2012 10:06

Inte så ofta man uppskattar dåligt väder, men idag ska det bli ordning och reda på slottet!:-) Väntar bara på att inspirationen ska infinna sig, och med två trötta lurvar och en katt på magen lär det dröja en stund:-D

Av djurenojag - 20 augusti 2012 21:43

Har lagt mig tillrätta i soffan efter dagen arbete i U-a!:-) Varje gång blir jag påmind över hur mycket jag ändå älskar mitt yrkesval och att det är värt varenda mil som avläggs i bilen!!
Jag var fyra år när jag sa till mamma att jag skulle bli "djursjukvårdare" när jag blev stor.....

Blev pizzakväll och pållar motionerade. Andra halvan har åkt iväg på kurs...Alltid nyttigt att få längta lite, samtidigt som jag gillar min ensamhetstid!
Nu är det "nya" DALLAS som gäller. Sen ska vovvarna få nattarastning. Är tämligen säker på att jag somnar ovaggad!!!
//

Av djurenojag - 19 augusti 2012 21:54

Nu ska vi se om jag lyckas få med helgen i ett inlägg:-) Fredagen bjöd på härlig ridning såklart, men också att Bangsibubben som dagen innan blev skrämd och rymde, också har fått Borrelios!!! Stackarn!!:-( Fanns inte ab att få tag på i hela Dalarna, så först imorgon kan vi påbörja behandlingen, som ska pågå i tre veckor!!! Jäkla skitfästingar!!!
På kvällen laddade vi med näsdukar och kastade i "Hatchiko" i DVD'n...Snörvel, snörvel, men väldigt vacker film!!! Rekommenderas!!!
Lördagen blev pållar motionerade med 4hjulingen och sen blev det oerhört god mat och trevlig kväll hos Goms, då Anders fyllde år!!! Barnen och respektive var också där!!! Alltid lika härligt att umgås med den familjen!!
Tack till H som agerade chaufför på kvällskvisten!!!
Imorse klev vi upp tidigt och åkte till U-a (landet), för att hälsa på kära kollegan med familj. Både L och dottern M har fyllt år och jämnt, så nu var det verkligen dags att ses!! Blev medbjudna på guidad tur till deras "granne" Kenneth, som har en hel stor gård fylld med ffa fåglar!!! Underbara fåglar av alla dess slag i helt bedårande stora voljärer!!!! Hur många olika sorters duvor, höns, påfåglar, änder, parakiter...you name it!!!
Kollegan har också massor med vackra och fina pippisar!<3
Sen hem, för andra halvan var tvungen att gå på ett möte! Själv blev det ridning! Nu däckar jag snart, för om några timmar är det dags att åka till U-a igen, för jobb!!
Puh!!:-))))
Massa tack till A L L A som gjort vår helg så bra!!!<3<3<3
//

Av djurenojag - 17 augusti 2012 16:20

I lördags var jag ner för att köpa en Harry Boy-andel, 50:-, men hur de än höll på så krånglade deras ATG-maskin. Efter ca en kvart bad hon om ursäkt men att det verkligen inte gick att få ut i maskinen. Dum som man är nöjer man sig, säger hej & tack ändå!!
När jag nu var ner och handlade så ser jag att dessa andelar kammat hem 34.500:- /andel!!!
WTF!!!!!!:-(((((
(Nåväl, köpte en annan andel på annat ställe och vann 7 kr!!! Ja, så 2 kronor i avgift, så 5 kr ner i fickan)!!!
Jag? Bitter??? Ha!!!
//

Av djurenojag - 16 augusti 2012 22:16

Dagen idag kommer inte gå till historien som en utav de bättre...
Men det lägger jag bakom mig och börjar en ny dag imorgon!!! Ser fram emot en helg fylld av trevligheter:-D

Lånat ett B R A citat från "Vackra ord & citat"

Av djurenojag - 16 augusti 2012 08:12

Sitter och väntar på hovslagaren som borde dyka upp snart:-) Kyligt ute än, men ska nog bli en fin dag idag också:-) Var iväg med pållan igår som fick sig en genomkörare-dock visade väl hon inte upp sina absolut bästa sidor, men jag VET att de finns:-) Hon är duktig på att testa den däringa fröken:-D
Annars flyter livet på i sin vanliga lunk, varken bu eller bä! Hoppas snart att R-M och jag kommer igång med lite kurser...
//

Av djurenojag - 14 augusti 2012 08:44

Ja, då var man inne i ekkorrhjulet igen med blandade känslor. Hade en kanondag i U-a igår och telefonen ringer på i arla morgonstund. Det är dimmigt och höstlikt på mornarna och det luktar "sniglar" om daggen. Jag är ingen fan av varken höst eller vinter, därför att jag ogillar mörkret skarpt!! Så nu börjar längtan efter nästa vår! Knepigt det där! Att leva här och nu och samtidigt gå och längta...
Atli växer så det knakar! Snart dags att sätta igång med inklickning på den lille:-D De små dubblerade sin vikt på en månad!
Nä, nu ska jag ta tag i min höstångest och göra någon nytta!!:-)
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards