Djuren och Jag

Alla inlägg under april 2012

Av djurenojag - 30 april 2012 10:40

Efter nio månader och hundratals slitiga timmar så blev jag diplomerad hundinstruktör igår! Hela helgen bestod av presentationer, teoretiskt och praktiskt prov. Jag är så himla lycklig och stolt att jag fixade det här!!! Häftigt också att vi alla i klassen som satsade på examen denna helg klarade oss!!!! På dessa nio månader så blev vi ett sammansvetsat gäng och jag kommer att sakna mina fina klasskamrater! Klass 7 Norberg rules!!!!!!!<3Hinner inte lägga upp bilder nu, men det kommer!!!Nu ska jag fira, både examen och Valborg!!//

Av djurenojag - 27 april 2012 10:02

Tänkte bara uppdatera om att snart går jag med bestämda steg rakt in i dimman och återkommer söndagkväll. Förhoppningsvis med ett diplom i handen och titel diplomerad hundinstruktör!!!Kass mage och illamående är bara förnamnet! Så nervös är jag!!!!//

Av djurenojag - 26 april 2012 16:21

 

Ja, så här ser det väl ut hemma idag. Papper och plugg överallt, men trött, trött! Känns som ett litet mindre bakslag i förkylningen, men jag stretar emot!! Regnet öser ner utanför, och inne eldas det i kaminen för fulla muggar. Börjar helt ärligt bli jättenervös inför ialla fall det skriftliga provet. Det teoretiska känner jag mig betydligt mer säker på.

Citerar en klasskamrat; Kamilla.

"Under inlärning paras obetingad stimulus och betingad stimulus, vilket leder till att betingat stimulus accossieras  med obetingad stimulus. Efter inlärning utlöser en betingad stimulus en betingad respons."


Plättlätt....eller inte.....?!!!!

Vovven ser lite smålätt uttråkad ut, men det är nyttigt med en tråkdag emellanåt, DET har jag lärt mig ialla fall:-D


Idag verkar det inte bättre för pållarna än att det nu är slut på fri tillgång och det är dags för portionering. Dels för att det nu är varmare, snart kommer gräset OCH de måste faktiskt gå ner lite (mycket) i vikt! Just nu står de och hänger i regnet och ser ut som tre ledsna barn, som sålt smöret och tappat pengarna. Skär lite i ett mattehjärta, men nej, jag SKA stå på mig!!:-)

Back to work....

//

...

Av djurenojag - 25 april 2012 09:56

Har vaknat upp och tagit det bananas u t a n att känna nära-döden-upplevelser!! Gött!!! Har bara lite ynkligt ont i min tumme;-)Katten är gratis just nu, som kommit på hur man tar sig upp på takfläkten via kattställningen och en hängande ljuslykta!! Understimulerad?!?? Bangsi ligger och tittar på, chockartat!!Jaha, dags att börja rabla psykologi och etologitermer igen då....Alla längtar till helg, själv längtar jag tills helgen är över!!:-)Byta till sommardäck börjar väl bli aktuellt också....för nu har JAG bestämt att det inte ska komma en endaste snöflinga till på fleeeeeera månader!! Och det med basta!!Auf Wiedersehen!//

Av djurenojag - 24 april 2012 21:26

Äntligen börjar förkylningen släppa greppet om mig!!! Nu blir det till att börja om träningen med hästarna. T har äntligen fått sina 10:or i bak igen och D har blivit av med sina 10:or runt om, som han fick utan att jag visste om det. Får se om nån gångart finns kvar?;-/Har nyss kommi hem från en dag i U-a.... Inget ont om Pitbull's, men det är i n t e att leka med en aggressiv sådan:-/ Klarade mig med blotta förskräckelsen och blodvite i tummen:-) En pitbull är en stor limpa med enbart muskler!!Samo har varit och haft date med Bangsi tydligen! Härligt!!! Bästa polarna<3 Sen hade fröken Ossie också kommit och dejtat!!:-) Snart examen, sen rallytävlingar....bara att hoppas på lite värme och sol också!//

Av djurenojag - 23 april 2012 10:22

En vecka senare och snoret frodas fortfarande, även om det går väldigt sakta men säkert åt rätt håll. Ridabstinensen är obeskrivlig! Hästarna har haft "semester" i två veckor nu!!! Antingen flyger jag av som en vante den dagen jag sitter upp, eller så har de vilat sig i form och är bättre än någonsin?;-) Eftersom de sällan har sammanhängande vila, så passade det ju bra nu när det är snöstorm varannan dag, pissregn nästa, samt frodande förkylningar. Brodd och sulor togs bort för ett bra tag sedan.

Tidig vår?!! Tyckte för ett tag sedan att jag hörde att våren var ca 2 veckor tidigare än normalt. Jasså?! Och var är gräset?! Sen jag flyttade hit har hästarna släppts på bete varje år fr om Valborg. Men i år lär det inte bli så, för grässtråna låter vänta på sig! Nåväl, man behöver ju inte ha dåligt samvete för att man kurar under filten och gräver grop i soffan ialla fall.

Äntligen, äntligen, sitter de fyra klickerprinciperna. Men sjuttsingen vilken tid det tog att memorera dem utantill i snorhuvudet! Nu har jag min egna lilla ramsa för att minnas dem. Ska bara se till att allting annat fastnar också!

Grått ute, grått inne, så vad passar bättre än lite gråa bilder på min bästa!??


 

(Foto: Jag)

   

(Foto: Jag)

   

(Foto: Becca(?) )




Av djurenojag - 22 april 2012 11:57

Vad och var man än läser, vem man än pratar med så känns det mycket misär just nu? Ingen mår bra och ingen känns sådär sprudlande glad? Och tyvärr kan inte jag heller bidra med något glädjefyllt inlägg heller! Förkylningen från helvetet håller mig fast i ett järngrepp och har lyckats med bedriften att smitta ner andra halvan också! Är det den deprimerande årstiden och skitvädret som gör oss alla så ämliga och beklagande???Har MASSOR att plugga och skriva, men sitter i 5 minuter, sen är jag slut och tippar omkull i soffan!Nä, nu jäklar är det dags för att bli frisk, glad och positiv!!!:-)Undrar om det är brist på skoinköp som gör att jag inte tillfrisknar?!?!!;-POm mindre än en vecka är det en hel helg fylld med prov, prov, prov och prov!!! Snälla, håll tummar och tår att jag blir godkänd och får diplomet och examen!!!//

Av djurenojag - 20 april 2012 10:09

Ludvika i ett nötskal! Ibland kan man ju undra hur jag kunde lämna U-a för den här hålan? Ändå måste jag ju medge att det är det bästa beslut jag tagit i mitt liv och stormtrivs samt fått lära känna massor med underbara människor. Naturen är bedårande här!MEN....åter till Ludvika i ett nötskal:Går ut på webbkameror.se där de flesta städer, byar, orter har realtidskamera uppsatt över sina stoltheter, sjöar, byggnader och annat sevärt. Ja, så går man in på Ludvika, och vad får man se? Jo, kamera över SOPSTATIONEN!!!!!!! WHAT?!? Hmm, Ludvikas stolthet eller?!???

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards