Djuren och Jag

Alla inlägg den 4 april 2012

Av djurenojag - 4 april 2012 19:11

Xarbetet är inskickat!!! Trodde aldrig att jag skulle få till det, men skam den som ger sig!:-) Belönade mig själv med hundpromis och sen ridning av Dròmi, Skrauti & Tritla! Nu är klart bästa årstiden för hästarna. Lagom varmt/kallt och inga insekter!Blev våfflor till middag och nu sjunker jag ner, relaxad och vältränad med ett glas rött och ser hur solen är på väg ner. Snart fullmåne igen!Tänk att livet kan vara så trevligt!!! :-D

Av djurenojag - 4 april 2012 09:15

...när man inte kan skilja på begreppen "data" och "dator"!Får nästan magknip när man säger "datan" om "datorn"!Data betyder information! Dator betyder maskin som kan lagra, bearbeta information och utföra beräkningar. Data kan lagras på många olika sätt och inte alls nödvändigtvis i en dator! //

Av djurenojag - 4 april 2012 07:40

Idag vet jag att jag lever. Skulle enhandsgreppa kaffekoppen, men si det gick inte. Har full förståelse för hur hemskt det måste vara för människor med artros!!:-( Blir väl en perfekt dag för ridning då jag omöjligen kan bli fast i handen;-) Först telefontid och xarbete........Sen blir det väl dags att göra kvasten redo för avfärd:-) Där jag kommer ifrån drar man till Blåkulla på Skärtorsdagen... Här åker man en annan dag.Blir lite sentimental när jag tänker på barndomens påskfirande. Vi var ett gäng ungar( ca 8-10) som gick flera mil i ur och skur som påskkärringar. Där vi växte upp bodde en hel del ensamma äldre människor och vi hade i veckor innan bakat tillsammans. Hade matbröd, bullar, sockerkakor och småkakor som vi fyllde skrindor med och drog runt på. Det uppskattades väldigt av dessa ensamma äldre att få lite gott att fylla frysen med. Istället för att de suckade och gömde sig bakom gardinerna när påskkärringarna kom, så var det för dem årets högtid:-)Så, än idag värmer det i hjärtat när jag tänker på i hur många år vi gjorde goda gärningar!//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards