Djuren och Jag

Alla inlägg den 3 april 2012

Av djurenojag - 3 april 2012 18:30

Det ena ledde till det andra, vilket betyder att jag, katten och hunden har varit utomhus HELA dagen! Efter lite klickerträning och bus, fick hunden iaktta och övervaka medans jag har krattat tomten, klippt ner häcken och rensat alla buskar. Nu är jag slut i kroppen!Kastade mig in i duschen och sen ner och vaccinerat mig andra boosten med TBE. Nu är ialla fall några vårmåsten strukna från listan och jag lär ha redig träningsvärk i armarna imorgon.Nu ska jag softa med gott samvete!//Ps! Fick ett makabert mms ifrån kära kollegan igår, om att min tupp blivit sjuk, tappat huvud, fötter och fjädrar;-)Hahaha! Tuppen hade blivit slaktad och åkte ner i gryta ikväll:-)Tror nog att jag får en ny tuppelitupp vad tiden lider:-)))) jobbar hårt på att hitta en bra bostad åt dem bara:-)

Av djurenojag - 3 april 2012 10:06

Hur mycket jag än skriver och lägger till i xarbetet, så saknas det hela tiden ca 1,5 sidor!!! Gahhh!!!Blir tossig!!!Fick ett ryck att rida igårkväll efter det slutat blåsa. Så himla underbart att ljuset är tillbaka! Lyx att kunna sticka ut efter 18.00 och det fortfarande är ljust! Vet liksom inte vad som hänt med Dromi, men de senaste veckorna har han gått helt suveränt! Takten sitter, tempoväxlingar likaså samt att han hittat formen och är mycket mer avslappnad! Han har mer att ge den grabben!!:-)T gör också framsteg hela tiden! Just nu är jag väldigt glad över mina stora fyrbentingar. Vad gäller de mindre varianterna, så gör inte de heller mig besviken. Håller på klicka in lite trix på Bangsi. Han är så klickerklok den jycken....bara han ser klickern så testar han allt han kan, innan han kommer på att det är nåt nytt vi ska jobba på!Det var dagens djurliga uppdatering!Längtar efter värmen igen....är så mycket jag vill pyssla med ute! Kuvösen behöver en uppdatering, buskar ska klippas ner, altantaken regöras och planering för mina kommande äggkläckare:-) nåja, det hinns säkert med vad tiden lider!Back to work...//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards