Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Dagens....

Av djurenojag - 3 april 2012 10:06

Hur mycket jag än skriver och lägger till i xarbetet, så saknas det hela tiden ca 1,5 sidor!!! Gahhh!!!Blir tossig!!!Fick ett ryck att rida igårkväll efter det slutat blåsa. Så himla underbart att ljuset är tillbaka! Lyx att kunna sticka ut efter 18.00 och det fortfarande är ljust! Vet liksom inte vad som hänt med Dromi, men de senaste veckorna har han gått helt suveränt! Takten sitter, tempoväxlingar likaså samt att han hittat formen och är mycket mer avslappnad! Han har mer att ge den grabben!!:-)T gör också framsteg hela tiden! Just nu är jag väldigt glad över mina stora fyrbentingar. Vad gäller de mindre varianterna, så gör inte de heller mig besviken. Håller på klicka in lite trix på Bangsi. Han är så klickerklok den jycken....bara han ser klickern så testar han allt han kan, innan han kommer på att det är nåt nytt vi ska jobba på!Det var dagens djurliga uppdatering!Längtar efter värmen igen....är så mycket jag vill pyssla med ute! Kuvösen behöver en uppdatering, buskar ska klippas ner, altantaken regöras och planering för mina kommande äggkläckare:-) nåja, det hinns säkert med vad tiden lider!Back to work...//

 
 
Ingen bild

L

3 april 2012 11:27

Har hästarna också lite härliga vårkänslor månne? Skoj att djurfronten är mer än bra :-) Men var du inte klar med arbetet? Eller skulle manen din fixa layouten innan du blev klar..Nåja det kommer nog bli kanon tillslut :-D Nu är det inte långt kvar!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards