Djuren och Jag

Alla inlägg den 25 september 2012

Av djurenojag - 25 september 2012 20:01

Här hemma har vi ordning minsann;-P
Mitt skrivbord och hundarnas lekstuga...

Av djurenojag - 25 september 2012 11:55

Hittade en väg genom buskar och snår vid riksvägen, för att ta ut hundarna på en liten promenad. Bangsi tycker inte att det är jättekul med alla oljud ochjag har definitivt givit upp det där med ridning. Kan ju inte traska runt hela byn med sadel och dyl.
Är det såhär det känns att vara en brottsling och sitta med fotboja????
Nåväl, tur man är hemmakär!!:-))))
//

Av djurenojag - 25 september 2012 09:10

Tycker mig se att det går en trend i att nyheterna har idétorka, eller bara ska skrämma befolkningen. Igår vid sänggåendet tittade vi som vanligt på Nyheterna - och att jag bara inte kan låta bli! Det är inte bra för mitt blodtryck!:-)
En stor "nyhet" om att föräldrar inte har råd att låta sina barn idrotta!
För det första: När blev detta en nyhet!? Så vitt kan jag minnas från barndomen så har det A L L T I D varit så!!
För det andra: När de pratar om idrott så handlar det A L L T I D om fotboll av någon anledning?!! Finns väl hur många olika sporter än bara fotboll???

Dessutom så intervjuade de en mamma som var mammaledig och inte hade råd. Risk för ramaskri nu då, men hallå!! Har man inte råd att ha barn så kanske man ska fundera på hur många barn man ska ha!?! Har sagt det förr och säger det igen! Barn är en gåva och ingen självklarhet. Inte kan jag köpa på mig 15 hästar och 711 hundar för att sen beklaga mig
att jag inte har råd att sköta om dem eller handla saker de bör ha?! Ok, kanske inte världens bästa jämförelse, men ändå! Barn kostar pengar och man bör väl anpassa antalet barn efter sina ekonomiska förutsättningar och inte förlita sig på att staten ska betala allt? Sen finns det naturligtvis händelser som gör att man hamnar i en oönskad situation som är oförutsägbara!

Jag tjatade under hela min barndom
om att jag ville gå på ridskola, men mina föräldrar hade inte råd. Ja, vad jag har skrivit, så kanske de inte borde ha skaffat mig. Dock är det nog lite skillnaden från då, att fler kvinnor var "hemmafruar". Mamma valde att vara hemma med oss vilket gjorde att vi bara hade en inkomst, samt att pappa blev sjuk. Idag lider jag inte av det. Jag hade min egna inkomst och var 27 år när jag äntligen började på ridskola:-) Så det är aldrig försent!:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards