Djuren och Jag

Alla inlägg den 26 september 2012

Av djurenojag - 26 september 2012 21:06

Det här är minsann bomull för kropp och själ! :-) Åsså lite ProViva för magkatarren! Sen är man som ny;-p
Har ridit med gott resultat idag och hästarna skötte sig galant mellan alla grävmaskiner, kabeltrummor och orangeprydda karlar som irrar omkring. Nyss intagna, så slipper de bli pissblöta och stillar en fjantig mattes hjärta:-) Hovar mår bra av att få torka till iallafall!!
Brasa i kaminen och Dallas på TV!!
*nöjd*

Av djurenojag - 26 september 2012 07:37

... Eller egentligen är det precis INTE vad det gör, hoppfullt alltså. Jag kommer nog slippa hoppa idag;-)
Gubbarna som jobbar har hög arbetsmoral, som trotsar ösregn och börjar jobbar en halvtimme tidigare än de borde:-/ De är väldigt högljudda!
Ingen hänsyn här inte, att jag var uppe 01.50 och rastade en liten LillKorv som var nödig;-)
Annars då? Jo tack, blött!!:-D
När jag köpte mina Viking gummistövlar, så trodde jag väl aldrig i min vildaste fantasi att det skulle vara de skorna jag fick flytta in i. Nåja, inte bortkastade slantar ialla fall!!

På tal om något helt annat, så tittade jag på en dokumentär igårkväll " Bully" som handlade om mobbing i amerikanska skolor. Samtidigt som det var en väldigt fint skapad dokumentär, så var det också sorgligt och tragiskt!!
Hur lär sig barn att vara så fruktansvärt elaka?!???
Om den går i repris så tycker jag ni borde se den!!!!
Visst får man än känsla och en förhoppning om att det inte är lika illa här i Sverige, men som med allting annat vi tar efter från Staterna så.....5 av 5 i dokumentärsbetyg!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards