Djuren och Jag

Alla inlägg den 3 december 2016

Av djurenojag - 3 december 2016 09:36

Efter att under ca tjugo års tid ha lagat samma tand fem gånger som bara gått sönder var det dags.. Förra veckan "ploppade" plomben ur den icke existerade kronan.. typ....
...och i tisdags fick jag 'äntligen' (fel ordval egentligen) komma till tandläkaren. Jag har aldrig varit med om maken på hur människan går lös med extraktorn!!!!! Eftersom jag själv brinner för djurens tänder så vet jag hur försiktig man ska vara. Hur man ska försöka att göra så lite påverkan som möjligt på tandkött, alveolerna och käkben...
Denna människa fick nog utlopp för alla sina aggressioner och jag är totalt demolerad i käften. Dessutom så blev en rot kvar.
Förvisso en god gå-ner-i-vikt-metod då jag lever på flytande ljummen föda och piller:-(
Tur man får gnälla på sin egna blogg:-)

Igår gick jag på fyrledighet (som förra gången spenderades sjuk och denna med käftvärk)... Men jag trotsade värken för en liten lugn skrittur barbacka på Drómi, med Rufs som handhäst... Tro på f-n... När vi nästan är hemma suger väl antagligen brodden tag i det hårda underlaget och lillskiten går omkull med råge!! Pälsen på knäna kapad (se bild) och mulen ett enda stort skrapsår!!! Gahh!!! Lilla plutten så klantig han är!

Nåväl!! Nu ska jag inte vara negativ - kommer säkert något gott ur misären vad tiden lider;-P
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards