Djuren och Jag

Alla inlägg den 29 december 2016

Av djurenojag - 29 december 2016 17:54

Voila, 2 inlägg samma dag... Kommer inte bli en vana. En helt ovetenskaplig iakttagelse.... Att människor gottar sig i andras olycka?! Alltid roligt om folk tittar in på min lilla "dagbok", men har aldrig någonsin haft så många besökare som dagen jag skrev om hur dåligt jag mådde samt dagen då Drómi togs bort.
Men vet ni? Idag mår jag galet bra! Tack vare min lilla silverrufs!!! Han levererade stort, imponerade på mig och vi DANSADE I TÖLT!! (Ja, och så en passläggning i belöning för bra jobb!)

Just där och då kändes det som att jag skulle föda upp dammråttor istället för att ha djur. Men idag är den tanken bortblåst!!
Roligare och gladare häst får man leta efter! <3
//

Av djurenojag - 29 december 2016 08:41

Tar mig i kragen och försöker hinna med ett inlägg till innan året tar slut.
En lugn och totalt kravlös jul är förbi, så nu ska vi bara överleva nyårsafton också och sen ska allt vad pynt och rött heter, packas undan i nästan ett år!!
Har en ledig dag idag innan det är sista rycket med jobb och inventering imorgon.
Mannen skulle börja riva köket den här veckan! Äntligen! Som jag längtat... Nämen, si då visar det sig att det saknas golvmatta på utvalda ställen. Så nu får det vänta ytterligare tills vi kan synka det med mattläggning.
Nåja, var ju den där balen på slottet va?!
Lite snö föll igen häromdagen, så nu är det vitt och ljust igen - ett kort tag?!

Idag eller imorgon ska min nya skönhet besiktas och fixas. Jupp, en liten ny pojkspoling på ingångKluvna känslor med sorg och glädje på samma gång. Ingen kommer någonsin ta Drómi's plats i mitt hjärta, men som tur har jag ett stort ett så det finns massor med plats för mer kärlek!

Nu ska mina mindre lurvar få komma ut i skogen och härja en stund!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards