Djuren och Jag

Alla inlägg den 8 oktober 2017

Av djurenojag - 8 oktober 2017 08:30

En vecka in i oktober ha passerat. Första riktiga frostnatten har anlänt och jag trivs med att vara tillbaka i "kostymen". Dock när man levt i skyddad verkstad ett tag så fick väl kroppen en chock att möta alla basillusker. Så en liten förkylning har hoppat på mig. Men den är ännu ingen manscold:-)
2:3 vovvar har fått höstbad. Den tredje rullar sig i allt mysigt så han får ju bad titt som tätt ändå.
Hästarna har börjat fodrats även morgon, sedan några dagar tillbaka.
Imorgon startar älgjakten och så även vila för raggsockorna!! Red igenom grabbarna i fredags och de kändes riktigt bra, så ett skönt sätt att avsluta en säsong på. Rökkvi har ju utvecklats något enormt och Hroi har fått tillbaka sina gångarter. Så yes, jag är nöjd med att uppsatta mål är i hamn.

Idag blir det till att lägga alla gröna tomater på mogning inomhus. I övrigt så stannar jag inomhus och kurar. Jag, eller rättare sagt min kropp är inte gjord för det här klimatet. Tror jag varit en reptil i tidigare liv:-P
Precis som vanligt så startar jag dagen med kaffe!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards