Djuren och Jag

Alla inlägg den 13 oktober 2017

Av djurenojag - 13 oktober 2017 17:23

Det finns mycket att vara tacksam för. Men ibland när man ligger i skvalpar i djupaste vatten är det svårt att se stranden...
Numer är jag snällare mot mig själv och kan också börja känna den där tacksamheten.
Idag är jag galet tacksam över att Haffi en gång visade det roliga i att longera. Först fick jag busa och longera med sötaste Kakan. En liten röd "terrier" (läs: shettis). Tror vi alla tyckte det var superskoj! Tyvärr glömdes det bort att fota hennes underbara glädjesprång, men det blir fler gånger.
Sen hade boyzen vaknat till liv:

De skulle ju egentligen ha vila nu... Men när de riktigt står och trånar efter att få arbeta, så självklart är jag med på noterna.
Ingen har ju dött av att röra lite på fläsket;-P

Och det bästa med dagen är att jag varit utomhus hela dagen och tankat D-vitamin!!

*så over all.... Tacksam över dagen!!!*
//

Av djurenojag - 13 oktober 2017 08:27

Mina boyz, alias ponisarna, alias Roj & Röj kommer kanske in på box sisådär två/tre veckor på ett år. De trivs bäst ute och får egentligen bestämma själva de gånger de vill in. Kommer de när jag ropar i mörkret så då vet jag.
Efter att ha kommit ca trettio mm regn på ett dygn så checkade jag av läget igårkväll.
Rökkvi som oftast är lite på sin vakt när han ska bli infångad, kom i full galopp och "slajdade i leran" framför mig. Nästan så han knappt hann stanna. Riktig hörde hur han vrålade inombords "- TA IN MIG!!"
Kunde inte hålla mig för skratt!!
Nu har de haft en mysnatt inomhus och vi ser fram emot lite solsken idag. LEDIG!!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards