Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Sista dagen i september

Av djurenojag - 30 september 2012 20:27

Andra halvan och jag vaknade ungefär samtidigt av varsin hostattack. Jag håller verkligen på att bli förkyld. Ont i halsen, "vattenskalle" och fryser. Hoppas dock att jag kan mota iväg basilluskerna! Slöförmiddag byttes till en aktivare eftermiddag efter att solen kom fram:-) Ridning och långpromis med vovvar och husse...
Sen blev det pizzakväll med Bruset/Larsson's och H har lagt i slingor i håret! Tack för det!!:-)
Nu blir det soffhäng med tända ljus och varm filt!
Hittade massa svamp på ena ridsvängen och girig som jag är (haha, eller hur?) kunde jag bara inte lämna dem- svamprensning ska jag hinna med också.

 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

30 september 2012 20:47

Oj, vad du har hunnit med mycket. Själv har jag mest setat och rättat prov. Men det måste ju göras. Nu blir en intensiv vecka med en massa omdömen att skriva, men jag hoppas vi hinner med lite träning också.
Kram

http://www.gomersson.blogspot.com

 
sonja o Onyx

sonja o Onyx

30 september 2012 21:38

Låter inte bra det där med förkylning, skicka iväg den. Men annars låter det som en fin dag.
Vad "goa de små" är.
Vi skulle väl försöka att träffas någon gång i framtiden.
Krya och ha det gött
Sonja o flickorna

http://www.minaflickor.dinstudio.se

djurenojag

30 september 2012 21:58

Ja, vi måste absolut se till att dejta....nångång när du i n t e jobbar häcken av dig, stackare!!!
Kramen och sussa gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards