Djuren och Jag

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av djurenojag - 16 januari 2012 16:03

DAGENS GNÄLL:

Nu har jag bestämt mig för att byta bloggportal. Trist tycker jag iof....Inte bara att de aldrig släpper sin App, utan att jag nu mejlat Bloggplatsen sammanlagt 5 gånger och ALDRIG fått ett svar! Dålig service ska inte ha några bra kunder. Speciellt då jag faktiskt är en betalande kund dessutom, som betalar för att slippa reklam på min bloggplats! Så det så! Ska bara klura på vilken annan portal jag ska välja.


Ännu en skolhelg är över!! Den här gången var det mycket (lite väl mycket) raskunskap, redovisningar, träningar av egna och andras hundar med och utan ägare, vilket var skoj! Sen hann vi med stress och annan repetition på klicker - Skinner och Pavlov! Går här och klurar på positiv och negativ bestraffning och förstärkning så jag blir knasig:-) Och nej, det är inte alls så lätt som det låter, för i hundvärlden betyder inte alls bestraffning att den är negativ! Vojne vojne. Nåja, några månader kvar innan examen!:-)

Som vanligt efter en hel helg med bara hund, så är det ljuvligt att få komma ut och upp på hästryggen. H har ridit hela gänget hela helgen och det kändes kan jag meddela. Tritla flöt fram i sin tölt med glädje!! Trodde aldrig jag skulle älska ett sto, men T är en S T A R :-) *

Sen kom Anders förbi med Samo och det blev en promenad och bus! Härligt och ljuvligt!! Ingen kamera togs med förstås...:-/ Härligt att se dem busa och stoja!

Imorgon är det bokföring på dagen och kursträff två med valparna i Smedjebacken och på torsdag jobb och Remittensträff på UDS, så blir en lååååång dag!


Blev lite snopen när jag hämtade posten i söndagsmorse (efter att ha glömt att hämta den under fredagen), och slet upp kuvertet från Gyn, efter min cellprovstagning och det står att ..." vi har hittat cellförändringar och....bla bla bla...". Suck! Var ju inte riktigt det man hade räknat med. Ska åter på undersökningar och provtagningar i slutet av mars. I brevet står det sen.....att du ska inte vara orolig...

Nähe, tjena...Hade bara en mor som dog i underlivscancer så javisst, inte ska jag vara orolig inte..... (ironi för den som inte förstod det). Nåja, det är som det är........


Och inte har mina Humörjeans dykt upp än heller!!! Vill ha....helst igår!

Nä, nu ska jag snart ställa mig och kocka lite, ikväll drar vi till med bakpotatis och mörad nötytterfilé. Varför måste man äta tråkmat på en måndag?! ;-D


Idag är det statistiskt sett, årets deppigaste dag. Tydligen så är det alltid tredje måndagen i januari.

Men personligen är jag inte en del i statistiken - tack & lov!!

Det var dagens update!

//


Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards