Djuren och Jag

Alla inlägg den 7 december 2014

Av djurenojag - 7 december 2014 18:18

Yepp, ishalka imorse på väg till ridkursen. I en brant backe blev vi ståendes och kom ingenstans. Lastade ur hästarna och var på väg att promenera med dem, när vi "blonda" kommer på att vi har två dubbade fyrhjulsdrivna!! Naturligtvis sadlade och tränsade vi och red till kursandet!! Maken kom senare med sin lite tyngre 4x4 och fixade så både hästar, transport och bil kom hem i säkert förvar!<3
Vilket jobb Hanna har gjort med Ivar under det här året!!! Bättre avslutning på sista lektion för året kunde de inte få. Ivar TRAVADE sina första steg!!! Hero!!! Underbart!!!
Att han sen går raka vägen in i transporten är också underbart. Idag tog det nog en hel minut att lasta. Vi har världens bästa flock!!!!
När jag ändå var genomblöt efter hemkomst tog jag en timmes hundpromenad:-) Nu har hussen köpt riktigt goda tuggben till ligan som nöjt ligger och gnager. Katten har fått en godisbit även han och nu kastat omkull sig på min värkande mensmage. Hästarna har fått massa kvällsmat i lösdriften och vi är mätta efter hemmagjorda pannbiffar och potatis.
Nu tänker jag stanna i dorsalläget, höra vinden vina och på riktigt njuta av stugvärmen.

Av djurenojag - 7 december 2014 07:37

Fullmånenatt. Behövs det sägas mer? Sovit som en kratta. -7 vid sänggående, +2 vid uppstigning:-/ Kan den där väderguden ta och bestämma sig, eller?
Strax packa transport och iväg mot ridkurs! Imorgon ska jag ha S E M E S T E R på riktigt. Ligga på soffan och käka praliner och pilla mig i naveln.;-P

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards