Djuren och Jag

Alla inlägg den 22 december 2018

Av djurenojag - 22 december 2018 08:57

Lite långledighet har infunnit sig och granen står på upptining. Som de flesta andra år så är jag inte en del av julstressen, även om man blir lite påverkad av den som är runt omkring. Åkte till mataffären direkt efter jobbet igår. Det var dagens största misstag. Människor blir liksom som panikslagna djur. Som att världen går under om just den där sortens sill är slut!!!! Å andra sidan, så uppskattar jag än mer att få komma hem till lugnet.

Men... jag blev riktigt riktigt förbannat när jag läste igårkväll att Ludvika kommun. Ludvika kommun som ALLTID gnäller om ekonomin, ska ha fyrverkerier vid invigning av Väsman strand på nyårsnatten!!!
Här blir man varm i hjärtat. 2018. Att kommuner och städer, en efter en, inför förbud. Äntligen. Men så ska Ludvika kommun bokstavligt talat bränna pengar!!!
Det om något gör mig kokande förbannad!!!
Jag hoppas av HELA mitt hjärta att INGEN dyker upp vid det såkallade firandet!
Men, så slår det mig igen. Att det är 2018. Det finns människor som mobbar, våldtar, mördar och slåss. Det finns människor som våldsför sig på djur. Barn. Vuxna individer som ännu inte lärt sig använda reflexer för att synas. Så varför skulle de bry sig om ifall djur och människor lider av fyrverkerier?

Jag får ta ett djupt andetag. Låta ilskan rinna av. Ta ytterligare en kopp kaffe och höra hundarnas djupa andetag. Att de ännu inte vet vad som komma skall.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards