Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Huvudet upp och fötterna ner...?

Av djurenojag - 2 november 2011 19:55

.....eller hur var det nu igen?


 



**************************************************
**********************


Har definitivt haft en formsvacka. All energi tog slut, framförallt mentalt. Nu börjar jag dock återhämta mig och jag ska ta tag i mig själv igen.

Början av den här veckan har mest gått åt till höletning, då den förb*** höleverantören inte kom som utlovat. Nu äntligen har hästarna mat igen och förhoppningsvis har vi hittat en ny höbonde - som dessutom är hur trevlig och seriös som helst. Dock får vi åka ca 9 mil t/r, men det är det värt, än att sitta och vänta och oroa sig om hästarna ska få nån mat eller inte.

Idag skulle jag dock inte ha klivit upp ur sängen överhuvudtaget. Vaknar av bajslukt. Jodå, Bangsibusen hade bajsat inne, trots att husse var ut och rastade tidigt innan han stack till Boden idag. Han var inte dålig, utan nog mest mycket, efter att ha gnagit älgben hela kvällen igår.  Sen skulle jag ner på stan tidigt, för att inhandla lite prylar till den kommande "Halloweenfesten". Backade rakt in i släpkärran som jag "glömde" bort stod bakom bilen. Jaja, Lilla blå har lite plastbitar mindre här och var. Suck! Åkte ner emot stan - soppatorsk!!! Va??!! Jag, soppatorsk!!!! Har aldrig någonsin haft soppatorsk!!! Bannar mig själv och traskar hem, hämtar dunk. Traskar ner till macken och tillbaka till bilen. Blev nog en promenad på nästan milen. UTAN hund!!! Hmm UTAN hund!

Väl nere på stan så var just de butiker jag tänkt besöka stängda!!!!! *mutter* Ok, då passar jag på att ta Apoteket istället, för att hämta ut lite recept. Nä minsann, då funkar inte Apoteket's datasystem, för de håller på att  byta. Så se, det gick inte heller!!

Åkte hem!!! Tjurade!!! Sen blev det höhämtning och tro det eller ej, men vi kom hem utan varken punktering, soppatorsk, tappade hjul eller tappade balar. Tjohej!!

**************************************************
***********

Igår fick skitpellen ett ordentligt bad, med föning och borstning. Hela konceptet. Gissa om jag hade ont i ryggen 2½ timme senare, men tjusig blev han. Undrar hur lång tid det tar innan han är skitig igen?

 


Igår kom Samo med flock och hälsade på för en buspromis:-) Titta vad storebror fick!!!!


 

Kan säga att bättre pris (rosett) kan man inte få!!!! TACK!!! Bangsi är stolt som en tupp!!!:-)


 

Lilleman är så jäkla go!!!! *Samo* <3


**************************************************
********************

Avslutar med att nu är mitt kryddfönster fyllt igen:-) Älskar doften av förska örter och härligt i matlagning.


 



Nu ska jag verkligen njuta av en solokväll med mina lurviga och ett glas rött!!!

//

 
 
Anette

Anette

2 november 2011 20:24

Oj oj oj vilken början och fortsättning på dagen... du skulle ringt så hade jag kommit och skjutsat dig att hämta dunkar och "soppa".
Vilken snygging Bangsi-Bus är <3<3 men han är lika snygga alltid spelar ingen roll nybadad och borstad eller nyrullad i ett sunkigt dike, han är ALLTID en snygging.
Sköt om er allihop... KRAM!!!

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

2 november 2011 20:28

Oj, vilken dag du haft. Har du glömt mitt telefonnummer eftersom du inte ringde när du fick soppatorsk? Bra att hästarna får mat igen.
Sååååå fin Trollet blev efter badet. <3
Hoppas din dag i morgon blir lugnare.
Kram

http://www.gomersson.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

2 november 2011 21:04

Vilken vidrig dag! Tur att den slutade bra iaf. :-) Saknar dig vännen, särskilt när vi har pratat. Jag vet att du har det bra där uppe, men ibland blir det lite tomt efter dig här i Uppsala. Massa kramar!

 
Ingen bild

G.

3 november 2011 08:30

Vilken dag! Du borde inte ha lämnat sängen... men det vet man ju inte alltid redan på morgonen. Hoppas att det blir en bättre dag idag!
Annika: visst bor hon för långt bort!! Kan vi inte få dem att flytta närmare tror du? Jag röstar på Fjärdhundratrakten :-P

 
Sonja o Onyx

Sonja" title="http://dinstudio.se]Sonja" target="_blank">dinstudio.se]Sonja o Onyx

3 november 2011 14:23

Ha ha de där dagarna känner jag igen. Man borde få betalt för att stanna i sängen, allt blir bara fel i alla fall.
Vad fin brorsan är. Nu kan han starta om och lorta ner sej.
Ha det bra,
Sonja o flickorna.

http://minaflickor. dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards