Djuren och Jag

Alla inlägg den 8 december 2011

Av djurenojag - 8 december 2011 19:28

Så mycket gott som kan avhandlas via telefon. Vad gjorde man utan telefonernas tid?! Ja, nu pratar jag fasta telefoner:-) Min generation är uppväxt u t a n att det fanns mobiltelefon och jag minns det än idag, vår första mobiltelefon. Stor som ett hus, med ett batteri tyngre än ett bilbatteri och en antenn liknande en biljardkö. Men shit vad häftigt det var att ringa ifrån bilen liksom!! Hallå!!! :-D

Oj, svävade ut lite där.......

Kvällssamtal med bästaste kollegan:-) Nu händer det saker på alla plan och i slutänden kommer det att bli TOPPEN!

Det sorgliga är att hur snäll man än är, så får man skit för det, men nu blir det ändring! Kommer att bli suveränt! "Man ska klättra uppför många taggar innan man når rosen" ( Wooo, ett citat jag kom på alldeles själv, alldeles nyss)! *copyright* Haha!


Mätt i magen och djuren har fått både promenader och mat. Så nu blir det soffhäng och uppladdning! Imorgon blir det jobb och plugg för hela slanten, vilket passar bra efter utlovad snöstorm!

//

Av djurenojag - 8 december 2011 10:38

Eftersom den där balen upptog halva dagen igår, så var jag helt enkelt för slö för att göra eld i pannan, likväl som att duscha innan sänggåendet. Vilket resulterade i att jag fick duscha i iskallt vatten imorse! Brrrrr!!! Det VAR kallt!!

Dessutom kändes det inte bättre av att komma ut i kylan, då utetermometern stod på - 10,2 C.

Iväg till gyn för cellprovstagning, vilket gick i ett nafs, och sen vidare till Anders & Samo för en härlig morgonpromenad och bus lagom till soluppgång. Lille Samo har ju fått se snö för första gången, men han lärde sig nog snabbt av storebror att snön faktiskt läskar när man blir törstig. :-)

Tyvärr glömde jag kameran, så det blev inga bilder:-/

Väntar fortfarande på min skatteåterbäring, så just nu sitter jag i telefonkö och väntar...och väntar....och väntar........Tror minsann bankerna håller lite extra på slantarna, för att själva tjäna på räntorna?!


Nu ska det eldas ialla fall och sen får vi se vad dagen bjuder på. Har lite jobb att ta itu med samt massor med plugg......Hua vad jag ligger efter. Måste verkligen ta mig i kragen! Hästarna har fått stå denna vecka, men med tanke

på hur ofta de rids vanligtvis, så har jag för första gången inte ens dåligt samvete. De är nog rätt glada bara över att ha fått slippa leran, samt från igår fått fri tillgång. Framförallt Tritla har blivit lite väl smal, även om jag är den som förespråkar -hellre ett kilo för lite än ett för mycket. Men energi och grovfoder måste hon ju ha i sig. Så som sagt, nu är det fri tillgång som gäller och otroligt nog har de inte alls hetsätit inatt:-D Bra!!


Hmm, ja dags att ta tag i saker och ting då alltså.......

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards