Djuren och Jag

Alla inlägg den 27 december 2011

Av djurenojag - 27 december 2011 21:09

Men även detta inlägg handlar om djur... Hört det förut?! :-D

H och J hängde på en långritt i blåst, men solsken! Ashärligt! Hästarna var verkligen på topp!



+ 3 grader och all snö som bortblåst. Men jag är inte ett dugg orolig. Vinter och snö kommer - vare sig man vill eller inte.

Efter ridning blev det hundpromenad med R-M och Ingela, samt Bangsi, Samo och Ammi! Härligt att se dessa lurvar med deras energi!!! Tänk om de kunde dela med sig lite utav den!

Till kvällningen lyxade vi till det med rotfruktsgratäng och lammfilé med fetostsås....Inte helt fel och skönt som omväxling till all julmat man goffat i sig.



Har äntligen tagit mig i kragen och anmält mig till Odinn´s vintertölttävling, men också till en Västerbodakurs hos Helene Blom i juni! :-) Nu jäklar!! Ska bara kolla upp lite rallytävlingar också. Sen vill jag till Landsmót också!!

 Hur ska jag ha tid att jobba är frågan?! Ja, nu kan jag väl göra det officiellt också...Jag har fått ett nytt jobb.

(L: lämnar dig aldrig i sticket- det vet du!!!!! <3) Men det dröjer ett litet tag till innan jag jag börjar och innan dess ska vi hinna fixa till firman (lokalen) i top shape! Renoveringen som skulle ta två veckor, tog sex månader!!! Men nu är det i princip klart och blev så himla fint!!!!!


Har planerat 3-rätters nyårsmeny, så imorgon blir det nog till att gå på shoppingrunda:-) Tänk, inte många dagar kvar innan man återigen ska lära sig skriva ett nytt år. Fattar inte vad fort det går. Skriver allt som oftast fortfarande 2010 på kvitton och papper. Är det då man ska anses som gammal, när man inte längre hinner med i svängarna???!!! :-P


Ska ut och fylla vatten till lurvarna ute nu....Hoppas att Dagmar och Cato dragit vidare....

//


Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards