Djuren och Jag

Alla inlägg den 9 december 2011

Av djurenojag - 9 december 2011 21:54

Ok, nu ska jag göra detta klart, en gång för alla och sen l o v a r jag att jag ska sluta tjata! Lovar! Ja, jag lovar faktiskt!

Jag H A T A R vinter!!! Jag H A T A R snö!! Jag H A T A R kylan!!!! Jag H A T A R mörkret!!

 

Den som tycker det är så idylliskt och vackert, fint och härligt har aldrig tagit i en snöskyffel va?!

Har varit ute halva dagen med att skotta mig ut från huset, fram till hästarna. Staketet rasat på en sida, så fixat det och hämtat tillbaka hästar som klivit över , samt traskat i decimeter hög blötsnö och "skakat" tråd. Fylla på hökorgen till hästarna i plufsande snö.

Sen hade sidorna på höförrådet blåst sönder, så till och fixa det....OCH skottat fram stallet!! Dyngsur och iskall när jag kom in! Blä! Fy! Usch!

Kloffar på hundtassar stora som fotbollar!!


Okej, nu har jag beklagat mig så det räcker för detta år, så som sagt....lovat nu att jag inte ska gnälla så här mycket igen!!


Annars då?! Jodå, prima fisken. Förkylningen har övergått till enbart en envis hosta, skatteåterbäringen har anlänt och jag drar söderöver på måndag på blixtvisit, sen julbord och discobowling med finfina kollegorna och så skola hela nästa helg! Yiihaaa!!  Hur var det nu? Det ska kännas att man lever va?

Maken och jag säger titt som tätt att vi ska boka upp en dejt med varandra, men vi får aldrig ihop våra scheman. Och nu börjar skotersäsongen. Så kanske att vi hinner med den där dejten i april/maj kanske:-D Fast som jag sagt tidigare, så tycker jag att det är så himla kul att vi har våra egna intressen. Vi vet var vi har varandra, så svartsjuka eller annat groll existerar inte:-D Toppen!


Längtar tills pållarna får sulor på fossingarna för nu har de vilat i 5 dagar och min abstinens är STOR!!

På söndag blir det nog lite bus med Samo & CO också!! Åh vad jag längtar!!! Är så ljuvligt att snusa puppispäls!!

Bäbisar söta?! Nä....Hundvalpar är SÖTA....Bäbisar blir söta när de blir barn!


Tjing då!

//



Av djurenojag - 9 december 2011 11:00

Jaha?! Var är snöstormen?! Inte mycket till storm här inte, men kanske 1 dm blötsnö har fallit under natten. I vilket fall som helst så är dagen avsatt för arbete:-) Husse jobbar hemifrån och tog morgonpromisen med vovven, så jag kunde gå raka vägen utan att passera gå , till mitt kontor.

Håller på med massor av research inför examensarbetet........

Så, då ska jag väl inte sitta här och pyssla med allt annat, som helt plötsligt känns jätteviktigt;-)

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards