Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Nu ska vi se...

Av djurenojag - 7 januari 2012 18:45

...om jag kommer ihåg en del som hänt de senaste dagarna.

I förrgår blev det myspromis och bus med grabbarna och ridning såklart.

        


Igår fick vi finfrämmande ifrån Uppsala:-) Kollegan med familj kom och spenderade en dag med oss. Pjakkur hade jättekul med Minna och vice versa. M & L bjöd på utsökt delikat förrätt med hör och häpna, potatischips, löjrom och vaktelägg! Så himla gott!!!! Tusen tack!!! Bangsi blev kvar hos Goms, så honom hämtade jag på kvällskvisten efter finfrämmande begett sig hemåt. Minna somnade gott i bilen och hade tydligen sovit till halv nio imorse. Gullungen!!!! Hon är verkligen en riktigt charmig unge och snacka om att vara klok och prata så himla bra för att vara 2˝ år. Skulle jag haft barn hade jag valt en Minna;-) Tyvärr kom det helt av sig med fototagning, så inte ett bildbevis från igår. Suck!!


Iförmiddags blev det ridning med Hanna. Snacka om att utmana ödet! Vi bestämde också att tårta omvandlas till semla för den som åker av. 1. Vi bytte häst (jag har aldrig ridit Skrauti barbacka), 2. Kanonväder och superpigga hästar, 3. Tritla alias Fidolina sprang lös och var på hugget! 4. Vi red som sagt var barbacka....

Det blev många skratt, en hel del sitta-på-halsen-ridning och en och annan snedåkning, men kvar satt vi och hem kom vi!!

Är helt övertygade om att hästarna hade lika kul som vi och kände på sig att idag är det skoj-dag!! Tritla är så jäkla full i fan. Förra gången vägrade hon att släppa förbi mig och Drómi och idag mig och Skrauti. Så misstänker att det är M I G hon var ute efter och inte grabbarna. Helt seriöst, shit vad kul hon hade idag....Tänk om gångarterna kunde se ut sådär när jag sitter på henne också!! *djup uppgiven suck*


I övrigt har jag jobbat på att tina upp resten utav dagen. Håller på skapar nya kvitton till jobbet. Sen har jag fixat planering och "dagbok" inför valpkursen R-M och jag ska hålla i imorgon. Vi delar på gruppen och sen skiftar vi efter halva tiden, så vi har försökt att inte ha med samma övningar i planeringen. Dessutom försöker vi ha så många aktiva övningar som möjligt, för att puppisarna inte ska behöva vara stilla så mycket när det är så kallt. Ska bli kul i vilket fall som helst!


Har precis kommit in och slagit ner röven i soffan efter en hundpromenad. Blev asian food ikväll och jag gjorde precis som vanligt - åt alldeles på tok för mycket!

Snart är sötebrödsdagarna över. På tisdag blir det jobb och förhoppningsvis en del återställande av nyrenoverade lokalerna. Klart kollegan och jag ska köra sushilunch ihop. Börjar bli tradition! :-)


  

//






 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

7 januari 2012 18:57

Vad duktig du är som kommer ihåg så mycket!!!

http://www.gomersson.blogspot.com

 
Rose-Marie

Rose-Marie

7 januari 2012 19:23

Fösta gången jag läste fanns bara de två första raderna med.Jag försökte vara lite rolig när jag skrev att du var duktig som kom ihåg så mycket. Nu när jag har läst allt kan jag säga det igen och mena det. Ses i morgon. Nu ska jag sätta mig och planera.

http://www.gomersson.blogspot.com

 
Chrissie

Chrissie

7 januari 2012 19:45

Hihihi, det är nämligen såhär att när man lägger in bilder, måste man spara och sen gå in och redigera, för att fortsätta....Så antar att du var snabb och kom in och kikade precis medans jag höll på!
:-)

http://djurenojag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

L

7 januari 2012 20:27

TACK!! För igår, ni är så underbara! Vilka snälla ord du skriver om Minna, det värmer ett mammahjärta ;-) Vi hade det otroligt trevligt! Jag tog ju inte heller några kort :-( Ni e galna ni med era hästar ;-) Skönt att ni slapp trilla av, semlor kan ni väl äta ändå ;-) Kvittona blev jätte fina!!!!

 
Sonja o Onyx

Sonja" title="http://dinstudio.se]Sonja" target="_blank">dinstudio.se]Sonja o Onyx

8 januari 2012 09:52

Jag tror inte du är still en minut.Kan du inte ge mej lite av din energi, vore inte så dumt.
Lycka till idag!
Kram
sonja o flickorna

http://minaflickor. dinstudio.se

 
Anette

Anette

8 januari 2012 15:29

Det är verkligen full sprutt på dig hela tiden, man blir ju helt slut av att läsa det du gjort... pust... snälla ge mig lite av din energi.
Fina bilder som alltid på söta pojkar <3<3.
Ha det så roligt på din och R-M's valpkurs och klä på er ordentligt.
Kramar från mig och tjejerna!!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards