Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

En tisdag närmare nästa år...

Av djurenojag - 6 november 2012 07:55

Äntligen lite frost på marken igen! Nu hoppad jag det håller i sig så vi slipper lergrytan! En vecka kvar innan jag drar på SPA. Både min kropp och själ längtar!!!
Jaha, så fick man bli lite förbannad igen då, efter att ha tittat på nyheterna och hört vad Landstinget Dalarna ska satsa pengar på inför budgetåret 2013. Och alla tror de kommer att lyckas?!? Hmm, varför blev man inte politiker? Tjänar bra utan att vare sig besitta kunskaper eller sunt förnuft!!
Jo, vi lägger ner sjukvården på flera ställen. Lägger pengar på fler läkare och fortsätter låta sjuksköterskor och undersköterskor gå på knäna till skitlöner. Bra tänkt där! Eller inte!!
Ja, det var en utav morgonens stora DISS!!!
Så vad hissar jag då? Att vi ska få sol i två dagar och att A snart kommer så vi ska ta en promis med alla fyra lurvar:-)
Sen ska locket läggas på brunnen:-)
//

 
 
Karina

Karina

6 november 2012 12:48

Ja, politiker kanske vore något att satsa på. Sen sitter man i kommunfullmäktige några år och så får man en fin pension. :-)

Då jag var arbetslös för ett antal år sedan så sade en släkting till en släkting följande till mig:
- Du Karina som inte har någon som helst utbildning borde ju satsa på att bli politiker!

Än idag vet jag inte om det var en uppmuntran eller en förolämpning... :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards