Djuren och Jag

Alla inlägg under juli 2012

Av djurenojag - 17 juli 2012 16:56

I förmiddags blev det vovvebus, lite träning med de äldre ( med betoning på lite) och såklart gofika!!! Imorgon fyller yngste Goms hela 20 år, så då måste han firas!!!
I övrigt då? Jodå, försöker få saker och ting gjorda mellan regnskurarna. Det är ju inte de nättaste skurarna heller! Undrar om svenskar är de mest väderfixerade folket ( kanske bara är jag???)!!! Hämtade nyss husse uppe på flygplatsen då han flugit hem kärran från reparation. Bangsi och Atli fick sig en liten promis där!
Ikväll blir det nog ett STORT glas rött, solarieholmarna och ridtur......

Av djurenojag - 17 juli 2012 09:42

Nä dra på trissor!!! Nu har appen ä n t l i g e n kommit och jag ska sluta tjata!:-)
Bara hoppas att den fungerar tillfredsställande!

Av djurenojag - 16 juli 2012 21:53

Har haft en fullspäckad dag i U-a, men så himla kul!!! Dock fick jag hemlängtan mot slutet av dagen, ffa efter den lille:-) Han hade haft det bra med husse och hade nog inte ens noterat min frånvaro;-D H var gullig och tog hand om hovis som fixade tassarna fina på min röde springare! Annars så är det KALLT, skitväder och blött!!! När jag blir rik ska jag ha stuga på östkusten!!:-) Hmm, ja eller Spanien...Nu har ialla fall husse serverat jordgubbar, grädde och kladdkaka, så nu ska det goffas!Ska snart bli seriöst bloggande igen, men i väntan på den omtalade appen så......

Av djurenojag - 14 juli 2012 23:32

Nä, det var det inte, men väl italienskt tema med papardelle con filetto parmigiano. Efterrätt blev Gino med vaniljglass.Alltid lika trevligt att umgås med Goms!!! Syskonen hade superkul, så imorgon räknar jag starkt med sovmorgon! Kan tilläggas att min ena planteringslåda är död som i D.Ö.D....Röda solrosplantorna är no more....:-)Brollorna har också haft kul, så med andra ord är vi nog alla sex nöjda och belåtna!Kameran fick stå åt sidan denna kväll, men det lär komma bilder förr eller senare!!Nu ska mina bruna snart få vila en stund innan det är dags att upp och hoppa igen!//

Av djurenojag - 14 juli 2012 08:39

Lite klent med uppdatering, men har full fokus på annat:-) En lillkorv som har mer energi än man kan tro, skitväder, jobb och annat smått och gott!!Igårkväll när husse tog över bäbispassandet en stund så blev det en härlig ridtur tillsammans med H. Red lite "vilse", så det blev nog en sväng närmare två timmar! Härligt var det!!Plutten sköter sig och är jätteduktig på att rasta ute!!!:-) Aptit som en häst och envis som en åsna! Självklart så är han en valp som, om man ropar blir han skitglad - och springer åt motsatt håll!!:-PSommaren....ja fast man kanske inte ska kalla det sommar....är bara under all kritik. Soldansee, regnsånger och ett intensivt uppdaterande på väderappar, har knappast varit till nån hjälp! Bara att dra fram vinterkläderna igen känns det som!Nu ska jag äta frukost och dra igång den här dagen........Hundarna startade den för F L E R A timmar sen;-)//

Av djurenojag - 12 juli 2012 21:27

Regn, sol, åska i en salig blandning och omvartannat! Inte ens någon värme!!!:-/Gick på Näset med Samo och Bangsi imorse och blev bjuden på riktigt fin gofrukost när jag kom tillbaka. Valparna hade busat satan i gatan hela tiden:-) R-M; Vi kanske ska flytta ihop??;-)))På eftermiddagen blev det gofika hos ovanstående då Anders kom hem!! Annars så går alla mina krafter åt att försöka se positivt på sommaren!! Kräver en hel del energi faktiskt!!Imorgon går andra halvan på semester...Jag ska ner till U-a på måndag, sen får vi se om det blir lite semester för L och mig också:-D//

Av djurenojag - 12 juli 2012 21:26

<3

Av djurenojag - 11 juli 2012 11:11

Det finns fördelar och nackdelar med det mesta. Som nu tex, när jag äntligen fått tillbaka nån form utav inspiration att ta tag i det förfallna hemmet men väntar på att klockan ska ticka på tills "telefontiden" är slut;-) Å andra sidan har jag ju turen som kan jobba såpass mycket hemifrån:-DIdag är det juvelernas 3-årsdag!! Usch, vill egentligen inte fira, då åren går alldeles på tok för fort! Bangsi hälsar och tackar ödmjukast för presenter från gudmor och mormor!<3<3<3 Känns också sorgligt att Ludde inte är med oss längre och jag vet att den här dagen är extra jobbig för R-M<3! Dock VET jag att Puddisen är världens lyckligaste juvel i himlen!! Bangsi och jag "pratar" ofta med honom, så vi vet att han har det bra och unnar sin matte och husse all glädje och lycka med Samo och Gomer!!Kom lite av mig nu.....//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards